Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har pene B8 felger på hånden som jeg gjerne hadde sett på B7en min.. Hvordan løser jeg dette med 5 mm forskjell i innpress? B8 har ET47 mens B7 har ET42.. ser det finnes universal spacer som er 5 mm.. tenker jeg riktig da, eller blir det feil vei? Hvordan blir sentreringen av en slik spacer eventuellt? Er det ikke vanskelig å få på sentralt?

 

Tips mottaes med takk og bukk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk på at B8 har 66,6mm senterhull, mens B7 har 57,1mm.

 

Med tanke på godkjenning går det fint uten noen spacer, men hvis det er for syns skyld du vil ha 5mm spacer så bør du finne noen spacere med sentrering og så up-step ringer som går gra 57,1 til 66,6 som du bruker utpå spaceren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

B8 har ET39 originalt. Men tilbehørsfelger avhengig av dimensjon kan ha andre innpress...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

B8 har ET39 originalt. Men tilbehørsfelger avhengig av dimensjon kan ha andre innpress...

 

Får opp ET47 på alle boltsirkellister jeg.. :confused:

 

- - - Updated - - -

 

Jeg er livredd for sporing jeg..det er det jeg tenker på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får opp ET47 på alle boltsirkellister jeg.. :confused:

 

Jeg er livredd for sporing jeg..det er det jeg tenker på :)

 

Har vært oppe til diskusjon tidligere. I appen til SVV står det 39 på bilen jeg hadde samt flere andre med B8, mens på noen står det 43. Ikke helt sikker på grunnen men tipper det er hvilke hjul bilen står på når den førstegangsregistreres. Uansett sporing fikser du med litt smalere dekk, 235 vil være ypperlig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper innpresset i vognkortet er justert etter hjul størrelsen (bredden) som står på originalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner! Da blir det litt rotete å holde oversikt :-)

 

Han som eier felgene fra b8 hevder at de er et47. Hvordan blir det på b7? Universale spacere, eller type 5x112.. Tips til billig og bra løsning?

Blir for øvrig å legge på 235 :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om dine felger er 7,5" med et 43 og de nye er 8" med et47 vil dei stikke nesten like langt ut. Men lengre inn. Om du MÅ ha spacer er jo ein annen sak.

 

Ifølge regelverket har du lov og endre sporvidde med 15mm(7,5mm på kvar side)

Så du har lov og bruke felger med et36 til et50(uten og få det skrevet om i vognkort)

Men det betyr ikkje at det ikkje kan ta i bærearmer eller innerskjermer.

 

Å er det sporing du er redd for går du for litt smalere dekk. Kvalitet på dekk spiller også inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.