Anbefalte innlegg

Heisann! Har en 97mod A4 1.8TQ med 150 hestern og den versjonen med 240Nm.

Tenkte jeg skulle få litt mer liv i den : )

 

Hvilke alternativer er billigst?

 

Har hørt at K04 er et greit alternativ, men må man bytte clutchen etter et helt standard slikt bytte, eller blir den fort sliten? ;)

 

Vil gjerne ha info om hva man trenger for et vanlig slikt bygg og en antagelse om hvor mange hester : )

 

Alt tas gjerne imot!

 

(Vet at det finnes tråder her inne om slikt, men vil ha det spesifikt inn her : p )

 

Noen som forresten vet hva denne bilen lader av turbotrykk originalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forresten 2,5" eksos hele veien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En chip så har du ca 195hk og 285nm, ellers trenger du ikke å forandre noe....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jo da på litt mere effekt enn det : p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

150HK lader rundt 0,5 stabilt, med opp mot 0,6 i peak. Med vanlig chip rundt 1-1.1.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jo da på litt mere effekt enn det : p

 

Vel, du ba om billigst. :)

Og mest for pengene er chip. Med K04 vil en allerede slitt orginalclutch på disse kunne slite, med GT28RS som er det mest naturlige over K04 igjen, er ny clutch et must.

 

For å spørre på en annen måte: hva er budsjettet ditt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er chipper som gir mer enn 195 hk på original turbo. MTM steg 3 gir ca 215. Men da må du ha oppgradert resirk ventil, åpent filter og 2,5" eksos. Jeg hadde dette på en A4 for noen år siden, og den ladet 1,4 bar og gikk rimelig bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Budsjett og budsjett, går nok ikke ann og sette seg en pris da kostnaden kommer over uansett : p

 

Hadde tenkt på en GT28RS Turbo å 440cc Dyser blandt annet

3" downpipe.

Åsså har jeg åpent luftfilter (det tøyfiltret, ikke det dynket i olje)

og 2,5" eksos hele veien.

Noe i den duren.

 

tenkte å kjøp meg delebil/ motor fra sverige og gjøre ferdig slik at det eventuelt går ant og bare smekke i min bil igjen, så slipper jeg å være uten godbilen ;)

 

Kunne nok tenkt meg et budsjett på rundt 15 : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I all verden skal du med åpent filter til et 215hk oppsett? Flower lett 300HK originalfilteret....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var montert da jeg kjøpte bilen.

 

Tenkte på et oppsett nærmere 300 enn 200 :P

 

GT28RS og 440dyser (regner med disse holder)

Ny dump.

 

 

 

Ny downpipe, men må man ha en annen manifoild?

Holder bensinpumpen?

 

Så må jeg jo da få mappet den, snakket med en som hadde gjort det samme med original innmat, litt over 300Hk og ikke et feilpekk på motoren.

 

- - - Updated - - -

 

Roar

Hvilket firma arbeider du for offshore? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bygde meg en 1.8t motor på gt28rs ifjor sommer, og bare turbokittet koster jo fra 12-16k.

 

Jeg endte opp på mellom 30-40k når alt var gjort og gjorde da jobben selv.

 

Dyser 2000kr

Clutch 7000kr

Mapping 6000kr

Frontmontert ic 3000kr

Manifold 3000kr

Bensinpumpe 1500kr

Osv osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bygde meg en 1.8t motor på gt28rs ifjor sommer, og bare turbokittet koster jo fra 12-16k.

 

Jeg endte opp på mellom 30-40k når alt var gjort og gjorde da jobben selv.

 

Dyser 2000kr

Clutch 7000kr

Mapping 6000kr

Frontmontert ic 3000kr

Manifold 3000kr

Bensinpumpe 1500kr

Osv osv

 

Dette høres meget riktig ut. Mangler bare å få montert eksosen min og få chippet den så er jeg i mål selv. Blir nok fort 40k

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.