#1 Skrevet November 9, 2012 Varmen i seteputa har sluttet å fungere rundt de tider etter jeg hadde bilen på eu-kontroll (varme i ryggen framdeles). Hvordan repareres dette og hva koster det av deler i såfall? Hva skal til for at det slutter å fungere egentlig? Mistenker at noen har satt kneet sitt nedi setet når den var inne men vanskelig å si. Har hatt innstillinga stående på trinn 2 så har jo ikke "brent" seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 9, 2012 Må vel bytte varmeelement i sittepute...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 10, 2012 Mye jobb å bytte denne og mye koster den ca? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 11, 2012 Forsøk først å gå over kotakt og ledninger. Mål at det kommer strøm inn på puteelementet. Begge sider av kontakten! Dernest koble fra kontakten og mål motstand. Ingen motstand = kortslutning, uendelig = kablebrudd. Kortslutning er det vel rellativt liten sansynlighet for, så om det kommer strøm inn så tipper jeg på sistnevnte. Da kan du jo forsøke å lete etter bruddet. Se etter om kabelen ligger i område med bevegelse og trangt. Jeg repparerte selv et sete på en audi 80, hvor kabel hadde brudd over en del av ramma. Trangt, men fikk loddet det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 11, 2012 Forsøk først å gå over kotakt og ledninger. Mål at det kommer strøm inn på puteelementet. Begge sider av kontakten! Dernest koble fra kontakten og mål motstand. Ingen motstand = kortslutning, uendelig = kablebrudd. Kortslutning er det vel rellativt liten sansynlighet for, så om det kommer strøm inn så tipper jeg på sistnevnte. Da kan du jo forsøke å lete etter bruddet. Se etter om kabelen ligger i område med bevegelse og trangt. Jeg repparerte selv et sete på en audi 80, hvor kabel hadde brudd over en del av ramma. Trangt, men fikk loddet det. Ok, takk for svar. Får måle litt på den. Mistenker egentlig at det er brudd i den og da er det vel stor sjanse for at noen har satt kneet sitt nedi puta når den var inne på eu godkjenning... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 11, 2012 Ja, på en eu kontroll så er det typisk at de "kneer" sitte putene for å belaste varme elementene........ Det er kontrollpunkt på skjema:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 11, 2012 Ja, på en eu kontroll så er det typisk at de "kneer" sitte putene for å belaste varme elementene........ Det er kontrollpunkt på skjema:) Hehe, grunnen til min mistanke var at dem hadde lett i hele bilen for å finne varseltrekanten bl.a og det fungerte før jeg var inne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...