Noen som kan sjekke om T4 bremsekraftforsterker og sylindre er lik som andre vag?

Anbefalte innlegg

Som topic, sliter litt med å få tak i bremsekraftforsterker og sylindre akkurat nå til min vw transporter t4, kan noen sjekke om jeg kan bruke dette fra en 1.9 TDI a4, for det har jeg liggende. Dog er det litt styr for meg å komme meg utover å skru det ut for å se, så om noen kunne sjekket hadde det vært helt konge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men, kan ikke noen bare svare da? Orker ikke at gubben maser høl i huet på meg!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men, kan ikke noen bare svare da? Orker ikke at gubben maser høl i huet på meg!!!

Maser Bjørnar på deg? :P

Jeg kan ikke sjekke, men hva menes med "sylindre"?

Masterpumpa? Hjulsylindrene bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han maser som et lokomotiv! Har ikke snakka om annet i hele dag!

Også mener han master:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maser Bjørnar på deg? :P

Jeg kan ikke sjekke, men hva menes med "sylindre"?

Masterpumpa? Hjulsylindrene bak?

Mener om det var sylinder på pedalen og den fordelingssylinderen utenpå bremsekraftforsterkern. Har ikke sett etter, men må ha alt i tilfelle noe av det lekker. Vet ikke hva som skjer, men pedalen går i gulvet og blir værende omtrent i vanlig posisjon etter noen pump. Har luftet og da ble det bedre helt til jeg hadde kjørt den ut av verkstedet og lot den gå på tomgang noen minutter, etter det ble den helt lik igjen. Ser ikke noen lekkasje ute, så da må det vel være en av de nevnte. Har prøvd å skaffe fra t4, men var ikke så lett i helga. Men jeg har en liggende fra a4 1.9tdi som jeg håper passer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som om du har intern lekkasje i masterpumpa da ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen grunn til at det skal være selve bremsekraftforsterkeren da altså? Masterpumpa så vel ut til å se ca lik ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen grunn til at det skal være selve bremsekraftforsterkeren da altså? Masterpumpa så vel ut til å se ca lik ut

Nei. Defekt bremsekraftforsterker får ikke pedalen til å kunne trykkes lengre inn og heller ikke vanndringen til å endres vesentlig med pumping. Det eneste den gjør er å hjelpe til litt med "pedaltråkkingen" slik at det må tråkkes hardere for å oppnå lik bremseeffekt dersom forsterker ikke virker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.