Hvordan er det å montere facelift panser på allroad c5?

Anbefalte innlegg

Leker med tanken å montere faceliftpanser på allroaden min :)

Noen som vet om dette passer sånn tålelig uten å bytte noe mer enn panser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedlyktene må nok også byttes, det er ikke sikkert det passer mot støtfanger heller. Du får søke frem en av trådene som omhandler å bygge om fronten på vanlig A6 til facelift, så står det mere detaljert der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Lure litt på det til en vanlig a6 jeg også. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har en c5 der dette er gjort. Man må egentlig bytte panser, lykter og fanger for å få det bra. Panseret vil gnikke borti støtfanger og lyktene vil gå bak panser vis man ikke bytter alt. På min er det org fanger og lykter, men jeg har fanger liggende og skal bytte. Lykter gjør ikke noe om man ikke bytter, men det ser litt teit ut. Et tips er rs6 gril på Allroad men da må man ha facelift panser, det er veldig fint, da ligner grillen oppe mer på de nede i støtfangeren.

 

Lykke til med jobben;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg planla! Tenkte å ha på facelift panser og rs6 grill for få en lik look, men spørs hva det blir til om jeg må bytte lykter og fanger i tillegg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg planla! Tenkte å ha på facelift panser og rs6 grill for få en lik look, men spørs hva det blir til om jeg må bytte lykter og fanger i tillegg :)

 

Jeg tror du må bytte fangeren altså, på min er det ikke gjort enda. Panseret hviler på fangeren og det skulle vært ca 2 cm større åpning i fangeren, men på Allroden som jeg også har en av, er det mye finere klaring rundt panser og fanger. Lyktene trenger du ikke bytte, det ser bare litt rart ut når du står nær. Den org RS 6 grillen passer ikke i org face lift heller, man må kutte litt i stålet innvendig i panseret men det er lett å fikse. Jeg har org RS 6 panser i alu, og det er litt ulikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en allroad du har gjort dette på? Har du evnt bilde? Finnes ikke facelift fanger til allroad, så da må en evnt tilpasse en rs6/rs6 dietrich fanger til å passe med skjermene da. Lyktene må også være til facelift og da vil ikke de har "allroad" innmaten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som det sies, det finnes ikke noen "facelift" fanger til Allroad, fordi disse bilene utelukkende ble laget med hovedlykter og panser av den gamle typen/størrelsen. Hovedlyktene fra en Allroad er bolt-on på en pre-face A6, jeg hadde slike på min egen 99-modell, men de passer altså ikke på en facelift A6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke Allroaden jeg har facelift på nei men en vanlig A6 sedan 1999.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.