#1 Skrevet November 12, 2012 Hei! Har denne feilkoden: 00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47) 30-00 - Open or Short to Plus Tenkte at det dette var enkelt. Bestilte sensor på ebay - byttet, men ble fortsatt ikke bra. Leverte bilen bilen til Møller for diagnose og de mente at sensor fra ebay ikke virket. Så jeg kjøpte en orginal fra Møller (2100kr). Men ble ikke bra nå heller. Har målt motstand i gammel orginal, ebay-sensor og ny orginal. Alle har lik resistans. Ledningsloop ser også ut til å være bra. Har også sjekket tannringen på navet og det ser fint ut.. Noen som har ide om hva dette kan være? Kan det være ABS styrings modul? Håper på hjelp mvh Håvard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 12, 2012 Det kan være abs modul, det du kan prøve først er å belaste ledingene til den sensoren som trøbler med ei lys pære feks får å være 100% sikker på at kabler til abs modulen er ok, koble da fra både ved sensor og modul! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 3, 2013 Kom du noen vei med dette ? Har samme feilkode på min, prøvd å bytte om høyre og venstre sensor uten forskjell.. Kobler jeg av høyre gir den heller ingen feilkode på den.. Når jeg kjører bilen ser jeg hastigheten fra alle de tre andre sensorene. Kontaktene i hjulhuset ser også bra ut, uten tegn til korrosjon. Mvh. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...