Bremsepedalen synker helt i bunn når jeg starter bilen

Anbefalte innlegg

Har byttet hovedsylinder og en hjulsylinder på en 91 jetta diesel nå, luftet alle nipler, sikkert kjørt gjennom 1-1,5 liter veske, pedalen er hard og fin når bilen ikke er i gang, men når jeg starter så synker den sakte men sikkert helt i bånn!! Har luftet bremser en del ganger før, men nå skjønner jeg ingenting:/ noen som har vært borti lignende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og du har ingen lekaskjer? Eneste tipset må være bremsesylindermaster som lekker til retur eller noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen lekkasjer, satt på helt ny master i dag, skjønner ingenting nå altså.. Aldri vært borte i noe sånt før:/ har blitt sånn etter at jeg fikk igjen bilen etter at den har vært stjålet, før så var alt i orden på den.. Veldig snodig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det abs på denne? Får man da ikke problemer om det kommer luft inn i abs enheten, da den er vanskelig å lufte? Har også hatt snodige opplevelser med bremsene selv. Sig på bedal har oppstått når bremsevæsken har vært gammel og jeg hadde en pussig opplevelse på en caliper bak. Her var det møller som stod for bremsevæskeservice, men etter dette var utført fikk jeg sig. Dette opphørt etter at jeg byttet klossene bak uten å åpne hydraulikkretsen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er bare å lufte meir. på min gamle jetta så måtte eg fylle på ofte, var sikkert opp mot 3 liter eg pumpa gjennom.

har du "last" på lastventilen på bakstillingen?? den må vel vera litt løs når du lufter bremsane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke abs, all veska er ny nå.. Da kjører jeg på igjen i morra, prøve sånn vakuum-greie å dra veska ut kanskje? Skal prøve me "last" på ventilen:) takk for tips:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lastevetilen beveger seg når jeg tråkker på bremsen, er det riktig tro? Kan jeg evt fjerne den, ell vil jeg få for mye trykk til bakhjula da? Har kjørt gjennom hvertfall 4 liter nå, fortsatt synkende pedal:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som trur d kan være bremsekraftforsterker? Har bytta alt annet på bilen nå, kjørt gjennom hvertfall 12-14 liter, pedalen er helt strøken til jeg starter bilen, da synker den så fint og sakte helt ned !!!!!! Er d ikke bare ett helt stag som går gjennom den? Skjønner ikke at d kan være den da.. Har også prøvd og koble ut lasteventilen, samme da, har også prøvd og blende allt uttakene til hovedsylinder, da går den ikke i bånn... HJÆLP!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsekraftforsterker kan du garantert glemme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukt eller ny hovedsylinder du har bytta?? meiner å ha lest ein plass viss man presser på hovedsylinderen FØR man har fyllt på væske så kan pakningane "vri" seg, og du får ikkje tette bremsekretser. ingen slanger som er morkne eller blærer på??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny sylinder, ingen dårlige slanger:/ fylte opp med veske før jeg satt på røra på sylindern, så skal ha fulgt alt som skal gjøres, lurer på om den nye sylindern kan være defekt, vet d r uhyre skjeldent, men kan visst skje, min flaks.. Gir snart opp hele bilen :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synker pedalen hele tiden, eller kan den pumpes opp hard og at den da ikke synker like mye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synker hele tida, helt likt uansett, men kun når bilen går, pedalen er strøken når bilen ikke er i gang..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, hva med bremsevirkning? Får du låst alle hjulene? Inntrykk av at det er lik effekt på alle hjulene? Var den slik før du begynte? Har du forsøkt med vakum?

 

Det er vel tromler bak. Har du mulighet til å sette på igjen gamle hjulsylinderen? Noe må det nok være med et av elementene du har satt på slik at man må begynne å eliminere feil. Om det hadde vært luft i systemet ville du etterhvert klart å pumpe pedalen hard...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D som er så vanskelig var at bilen var sånn etter at jeg fikk den tilbake etter at den var stjålet, så har ikke peil på hva som har skjedd, tenkte d måtte være hovedsylinder siden d ikke var lekk å jeg prøvde å lufte, men nipplene knakk bak, så da måtte jeg bytte sylindre, så virker ikke som luft, da jeg alltid på andre biler har merket hvis d har vært luft, me at jeg får bedre pedal v pumping, men her r den helt lik uansett hva jeg gjør:( så blir vanskelig å sette på gamle hjulsylindere:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forsøkt med vakuum, har forsøkt med trykk i beholder og prøvd og pumpe, både med motor og uten motor, eneste jeg ikke har prøvd er og pumpe inn veske i nipler.. Kanskje siste mulighet? Bremsene virker ganske like, virker hvertfall på alle hjul..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsvinner væsken når du bruker bremsene har du utvendig lekkasje, forsvinner den ikkje ville eg prøvd å bytte hovedsylinder igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den forsvinner ikke, så jeg er i grunn helt enig, men hvor sjangs er d for at en ny hovedsylinder er gåen a? Nei, gir i grunn opp hele bilen nå, ny eier får slite me d:) kose med me rocco'n i steden, kan ikke bruke all tida mi på den gamle jetta'n, når rocco'n trenger litt mods :) takk for alle forslag :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.