Koble seg til Airbag styreenhete med vagcom

Anbefalte innlegg

Jeg har en feil på airbagsystemet til a4 -99 modell, men jeg får ikke koblet meg opp med vagcom. Får beskjeden "No respons from Controller!". VagCom kobler seg greit opp mot andre enheter som motor, abs osv. Jeg har reparert potensiell feil under førersetet med å lodde ledningene sammen og utelatt kontaktene. Har forsøkt å la bilen stå uten strøm, koble til med og uten motor i gang.

Jeg ser mange har slitt med det samme eller lignende. Men ingen solide konklusjoner. Har noen flere ideer til løsning?

Bruker vag-com 4.09 og "billigkabel"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er din type vagcom som ikke er "bra" nok. Veit ikke noe om vagcom så der er jeg usikker. Ellers er det vel tre muligheter: Noe forstyrrer diagnoseledningen/signalet. Har du uoriginal radio/cd spiller i bilen så prøv å ta den ut før du tar diagnose. Airbagstyreenheten mangler strøm eller jording. Airbagstyreenheten er defekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke så lenge siden jeg anskaffet denne bilen og det ble sagt fra tidligere eier at det var kontakten under setet som var dårlig. Om dette faktisk var sjekket eller bare fortalt vet jeg ikke. Bilen har orginal radio så da "håper" jeg på førstnevnte. Jeg ser at det er mange som sliter med få tilgang, men et dem etter gitt rituale, som alltid varierer, får kontakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du skikkelig vagcom kabel burde det gå bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen i Ålesundsområdet som har en skikkelig kabel og kan være behjelpelig til at jeg får prøvd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har, men vet ikke når jeg kan få tid til å se på det. Hva tenkte du å gjør på enheten? slette feilkoder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.