2006 VW Golf Mk5 2.0 TDI 4motion 3-dørs • Bagged "R32"

Anbefalte innlegg

Sakset fra finn annonsen:

Entusiast eid og premiert, og en av norges kanskje peneste Mk5'er selges. Selges grunnet kjøp av ny bil.

Bilen ble importert til Norge i Mars 2010 av en entusiast som tok godt vare på den før den ble kjøpt av meg i September 2011. I mitt eie har det blitt gjort endel med bilen. Den har gått fra å være en Sportline til å se ut som en R32.

Så vidt meg bekjent, er dette en av 3 stykker som finnes i Norge med denne motorkombinasjonen og 4motion i 3-dørs utgave. Sjeldent med andre ord!

4motion systemet funker like bra på sommer som vinter. Den sitter som ett skudd på veien om sommeren og klatrer seg opp de verste snødekte bakkene på vinteren.

Noe av det som er blitt gjort:

Exteriør:

OEM R32 Framfanger

OEM R32 Bakfanger

OEM R32 Baklykter

SRS-Tec R32 Sideskjørt

Magnaflow 4" Eksosstusser

Fjernet bakrutevisker

Canadisk lyssetting

Xenon 6000k pærer i kjørelys

Xenon 6000k 55w i fjernlys

Xenon 8000k 35w i tåkelys

LED Skiltlys

Interiør:

GTI Edition 30 Delskinn

GTI Girkule - Golf Ball

ICE:

Pioneer AVIC-F9110BT

Pioneer 12" TS-SW3001S2

Kicker DX1000.1

Understell:

Air Lift Slam Series belger forran & bak med AccuAir e-Level Management og Viair 444C Kompressor + 5 Gallon Black Anodized Aluminium Skinny Lufttank

Dekk & Felg:

Artec/RH Turbo P

8,5x19" ET50 forran + 5mm spacer - 215/35-19 Falken FK452

9,5x19" ET50 bak - 225/35-19 Falken FK452

Bilen har som dere kan lese, luftunderstell. Noe som både er veldig show og meget praktisk. Alt styres av en kontroller inni bilen. Du kan ha 3 presets. Høy kjørehøyde, for å komme opp de verste bakkene og humplene. Vanlig kjørehøyde. (Når du starter bilen går den automatisk til denne preseten). Og lav kjørehøyde. Du kan også styre hver kant av bilen slik du vil, individuelt. Holder du inne "All Down" knappen i 5 sec, legger bilen seg helt ned på bakken, så lavt som mulig. Den er også utstyrt med senorer på hvert hjul, noe som betyr at uansett last inni bilen, holder den seg på samme høyde som den preseten du har valgt. Det betyr at du kan ha full bil og bagasjerom, uten at bilen synker ned til en lavere høyde.

Alt av originalt understell følger selvfølgelig med. Det består av originale dempere med H&R 45mm senkefjører. Dette er godkjent i vognkort, sammen med 19" felger.

Felgene er kjøpt fra Tyskland og er ganske sjeldene. Disse er tredelte og meget dyre. Kan også selges uten disse om ønskelig. Prisen blir da litt lavere.

Anlegget i bilen spiller veldig bra. Subben baki er bygd i kasse sammen med managementet til luftunderstellet.

Interiøret er også verdt i nevne noe om. Dette er fra en GTI Edition 30, som er en rimelig sjelden bil. Dette har det velkjente Interlagos stoffet som har vært kjent fra Golf GTI i alle år, helt fra MK1.

Lyden fra eksosen er noe for seg selv. Det høres ikke ut som en dieselbil, bortsett fra når den står på tomgang. Må høres!

Bilen er blitt premiert på flere treff i år.

- Top 5 VW, VACN Hovedtreff på Vålerbanen

- Top 5 VW, VACN Mjøsatreff

- Top 3 VW, VACN Oslotreff

Bilen ble også valgt ut til å stilles ut på Oslo Motor Show. Noe som er ganske stort å få bli med på.

Bilen ble detailed i sommer og har blitt vokset en gang i mnd etter det.

Cruisecontroll er hukket av under utstyr, men den er ikke montert. Hendelen ligger klar for montering og følger med ved kjøp.

----

Oppdatering:

Bilen har fått nytt batteri. Det beste fra Sønnak! Service/oljeskift blir tatt i løpet av neste uke.

Satt ned prisen litt. Dette er billig! Dette er kun dyre, kvalitetsdeler på denne og mye tid og penger i lagt i den. Kjøper du en original Golf og skal gjøre det samme med den, kommer du langt over det denne ligger til salgs for.

----

Har du lyst på en bil som vekker mye oppmerksomhet og som snur hoder, så er dette bilen for deg!

Ring for mere info! Det er garantert noe jeg har glemt å skrive om.

Seriøse henvendelser mottas. Prisen kan diskuteres ved hurtig salg.

Pris: 228 500,-

Finn annonse: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38312264

Prosjekttråd: http://forum.vacn.no/showthread.php?221081-06-VW-Golf-Mk5-TDI-4motion-3D-%95-Bagged-quot-R32-quot-*SELGES!*

IMG_8460.jpg

IMG_8461.jpg

IMG_8454.jpg

IMG_8457.jpg

IMG_8463.jpg

178495_380744892001402_1274545790_o.jpg

135686_380740838668474_2101452909_o.jpg

175975_380742128668345_136752796_o.jpg

54592_381119725297252_259427988_o.jpg

218342_371549719582108_1858814243_o-1.jp

wallpaperlehne.jpg

Mange flere bilder finnes i finn annonsen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er virkelig norges feteste Golf V! Kunne tenkt meg denne!

Har du ett bilde av vintersetup også egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er virkelig norges feteste Golf V! Kunne tenkt meg denne!

Har du ett bilde av vintersetup også egentlig?

Takk for det, Joachim :)

Jeg kan ta ett bilde jeg, men den er langt ifra like fin i vintermodus :P 16" originalfelger gir liksom ikke helt den samme looken som 19"ene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.