Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe en 89-mod Audi Coupe (type 89) med en 2.3 10V motor (136hk). Jeg har ikke sett eller prøvd bilen ennå, skal muligens på torsdag, men selger sier at den fjusker/lugger/rykker i 1. og 2. gir. Er ikke verre enn at bilen kjøres med til daglig, men han har ikke hatt tid til å se på det ennå. Merker visst ikke så mye av det hvis man kjører "rolig" i disse girene, og ikke gir "flat pedal" (dette ifølge selger).

Noen som vet hva dette eventuelt kan skyldes? Kan det være noe så enkelt som overslag eller noe annet med pluggledninger, tenningsdeler etc?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KAN være bensinpumpa som begynner å bli slitt også....Hør etter unormale "gurgle/surre-lyder" fra den med full tank...

 

Dette kan kompenseres ved; å kjøre med full/min halv tank hele tiden...eller en våt "gress-tust" som du slenger oppå pumpa for kjøling... : smil :

(en kompis kjørte faktisk med dette på sin 240 i bortimot ett år før pumpa ble byttet..hehe..)..

 

Ellers kan det jo også være noe av det du skriver...Lykke til.. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være en dårlig vacuumslange også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan også være tempføleren på kjølevannet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan også være tempføleren på kjølevannet.

 

Noen mulighet for å måle, f.eks. med et multimeter, om denne er defekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KAN være bensinpumpa som begynner å bli slitt også....Hør etter unormale "gurgle/surre-lyder" fra den med full tank...

 

Dette kan kompenseres ved; å kjøre med full/min halv tank hele tiden...eller en våt "gress-tust" som du slenger oppå pumpa for kjøling... : smil :

(en kompis kjørte faktisk med dette på sin 240 i bortimot ett år før pumpa ble byttet..hehe..)..

 

Ellers kan det jo også være noe av det du skriver...Lykke til.. : ja :

 

Hvor sitter pumpen på denne bilen? Er det i tanker eller framme i motorrommet? Er vel kanskje sistnevnte hvis man skal hive gress på den :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen mulighet for å måle, f.eks. med et multimeter, om denne er defekt?

 

Det er fullt mulig å måle om givere er defekte. Spør merkeverksted hvilke ohmske verdier de forskjellige skal ha ved f.eks. 20 grader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javel, takk for tipset. Får nå se nå om det blir noe av bilkjøpet, hvis ikke så er det ikke mitt problem om den fjusker :P Skal oppover å se på den i morgen, og da har jeg jo et prutningsmonn å gå på ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, idag ble det bilsalg og bilkjøp! Har allerede en mistanke om hva fjuskingen kan skyldes... Så noe jeg ikke likte helt med en gang jeg åpnet panseret. Skal sjekke det opp i morgen, om det kan være noe så enkelt. Men vil ikke si noe før jeg har fått sjekket det opp ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å oppdatere alle som er nysgjerrige ;) så tror jeg at jeg hadde rett i mine anelser om hva feilen til fjuskingen kunne være. Det første jeg så når jeg åpnet panseret på bilen igår, var at gummibelgen fra massemåleren/luftfilteret til innsuget var helt ødelagt. Revnet nesten tvers av på to plasser, samt mange mindre hull/sprekker. Det var forsøkt bøtet tidligere, men tydeligvis uten hell.

I morges tok jeg av belgen, tok fram en rull med isolasjonstape og surret på i lange baner. Startet opp, kjørte en tur, og bilen drar som bare det uten å fjuske.

Tape'n er bare en midlertidig reparasjon, slik at jeg kan kjøre på normalt med bilen, uten at den fjusker og hopper som en annen villhingst, fram til ny belg kommer. Har forøvrig bestilt, og den kommer vel mest sannsynlig på mandag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.