#1 Skrevet November 13, 2012 (endret) Har bytta bremsesylinder og bånd på Poloen til ei vennine. Fått montert nye bånda og sylinderen og sku sette på Trommelen.... Seff får jeg den ikke på... Har prøvde det meste uten hell... Kan klemme sammen sylinderen uten problemer, Handbrekket fungerer ikke så denne er det ikke noe spenn i. Og har fått dyttet opp Justeringsarmen uten at det hjalp... Regner med noen her har noen gode råd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 13, 2012 På bildet her er jo selvjusteringen helt på, da går ikke trommel på hvertfall ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 13, 2012 Ja vet. Har løftet selvjusteringen helt opp så den skal ikke være på men får ikke trommelen på selv om jeg har gjort det =/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 13, 2012 Ser heller ikke ut som høyresko står riktig i forhold til stempel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 13, 2012 Begge skoa står inntil stempelene etter at jeg løftet opp justeringsarmen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 13, 2012 er det noe rustkant på trommelen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 13, 2012 Er endel rust der ja.... Men ville tro den passer forde.... =/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 13, 2012 Kan se ut som om stemplene står helt ute, men det er kanskje et synsbedrag..... Dessuten ville jeg vel gjort det 100% rent og tørt inni der før jeg i det hele tatt satte på nye bremsesko, men det er kanskje også et synsbedrag.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 13, 2012 Kan se ut som om stemplene står helt ute, men det er kanskje et synsbedrag..... Det er ikke noe synsbedrag, stemplene står helt ute, men de skal være fullstendig trykket inn på begge sider. Enten er sylinderen defekt (tvilsomt, siden den tydeligvis er ny) eller så er fjærene montert feil. Det kan jo være at stemplene bare har "satt seg", men fjærene skal være krafitge nok til å presse stemplene inn likevel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 14, 2012 På bildet står stemplene helt ute ja, men som sagt tidligere disse kan klemmes sammen med fingermakt, og at selvjusteringen står helt i bunn. Selvjusteringen har jeg løftet helt opp så skoa klemmes sammen, men trommel vil forsatt ikke på.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 14, 2012 Da bør du ta en ny runde og sjekke om alt er riktig montert. Jeg tror nemlig at du har gjort noe feil. Selv om selvjustereren er helt nede, så skal fjærene på bremsebåndene klemme sylinderen fullstendig sammen. Hvis stemplene i sylinderen har rom til å komme helt ut slik som på bilde 2, så er det noe som ikke er montert riktig. Jeg googlet litt, og fant denne meget detaljerte guiden. Det står "Golf/Jetta MKIII" øverst på siden, men dette er likt på alle Poloer, Golfer, Passater, 80er etc. som har trommelbremser bak, og uansett om det er 180mm eller 200mm bremser så er det likevel likt. Les nøye og studer bildene, så vil du kanskje finne ut om det er noe som er montert feil. http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/campingart/jettatech/reardrum/index.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 14, 2012 Tusen takk for linken Per! veldig mye bra og nyttig info Feilen var armen mellon bremseskoa ikke var helt i posisjon på venstresiden. tok ut skoa og satte de sammen igjen, og trommelen smatt rett på Takktakk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 15, 2012 Kjempeflott, bra at det ordnet seg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 30, 2013 har samme problemet her...her fikk jeg justert slik at trommelen smatt på..men er ganske vansklig og dytte helt inn! Og vil nesten ikke gå rundt for hånd..hva har jg gjort galt da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...