Golf3/Vento VR6, ettermontere climatronic??

Anbefalte innlegg

Leter for tiden etter bil nr.2

Har funnet en flott 1992 VW Vento VR6 men uten soltak eller klima. Er det mulig og ettermontere den origianale climatronic'en i en bil som ikke har det fra før ???

Vet det er firmaer som ettermonterer uoriginale klima anlegg, men det koster fra 20000kr (ferdig montert til den bilen) som var den billigste når jeg sjekket i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leter for tiden etter bil nr.2

Har funnet en flott 1992 VW Vento VR6 men uten soltak eller klima. Er det mulig og ettermontere den origianale climatronic'en i en bil som ikke har det fra før ???

Vet det er firmaer som ettermonterer uoriginale klima anlegg, men det koster fra 20000kr (ferdig montert til den bilen) som var den billigste når jeg sjekket i dag.

Er vel mulig det, men er vel et helsikes arbeid med tanke på alt av sensorer og følere osv.. Må jo være enklere å bytte tak til et med luke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel mulig det, men er vel et helsikes arbeid med tanke på alt av sensorer og følere osv.. Må jo være enklere å bytte tak til et med luke..

Er det så mange sensorer da, trodde det var et par stykker ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lest om folk som har byttet, og de har begynt med å skaffe komplett ledningsnett... Jeg tror det er mye enklere å montere vanlig manuell AC enn å montere Climatronic.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så mange sensorer da, trodde det var et par stykker ??

Mulig jeg tar feil, men Climatronic har vel slik "sone-inndeling av bilen osv" og flere andre små-fancy funksjoner.. Blir sikkert enklere å gjøre som Per sier, montere manuell ac

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil, men Climatronic har vel slik "sone-inndeling av bilen osv" og flere andre små-fancy funksjoner.. Blir sikkert enklere å gjøre som Per sier, montere manuell ac

Har noen erfaringer med og ettermontere manuell "original" klima i Golf3/Vento VR6 (med trykk av/på knapp) ??

(Hadde dette tidligere i min da helt nye 97 VW Vento GL 100hk (se bilde), nå er den konebil i Sigdal et sted - så den her om dagen og den så ikke bra ut stakkar)

MVento-11.jpg

MVento-22.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen erfaringer med hva det vil koste og bytte takplate til en med takluke ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen erfaringer med hva det vil koste og bytte takplate til en med takluke ??

Mener jeg leste i Treffpunkt at han med "GullG60Golfen" hadde byttet tak/takplate på Golfen, send ham en pm, han vet muligens mer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.