vakuumpumpe sentrallås byttet, men funker bare når jeg har nøkkel i døra?

Anbefalte innlegg

var ute å kjørte istad, og skulle stoppe bilen og låse den med med å trykke på nøkklen når jeg hadde gått fra bilen. men da ville ikke noen av dørene låse seg. men blinklysene blinker som vanlig. så måtte til slutt låse alle dørene fra innsiden/nøkkel. har også vært en del lyyyd fra døra bak på bilen når jeg har trykket på knappen siste uka btw.

 

kan det være så enkelt som om jeg bare må bytte batteriet på nøkkelen?

skal på torshov imorra så de har sikkert batteri der tenker jeg evt da.

 

bilen er da en a4 b5 98 mod..

 

fint om noen hadde svart!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet på min og nå.

Trykker på knappen, blinkelysene blinker som dem skal. Men dørene låser seg ikke.

 

Har funnet ut at vakum-pumpen går i ca 20sekunder, så må være en lekasje igjen.

 

Siden du sier at det har vært en edel lyd fra "dæra?" bake, så er muligens vacum-pumpen din gåen, hører du enda en summing ifra den når du låser / låser opp.

Vakumpumpen sitter i venstre "luke" i bagasjerommet. http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5400274-How-to-Fix-your-B5-A4-central-locks-on-a-budget

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, sikkert det samme som på min da.. måtte du kjøpe ny vakumpumpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at min vakumpumpe enda fungerer, men er en lekasje en eller annen plass, så til helgen blir det leting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei da får jeg se på deler til salgs tråden og spørre om noen har en til salgs!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk først at det er pumpen som er død.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, skal sjekke imorra.

om det ikke er lyd i den når jeg låser/låser igjen, er den dau da`?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mest sannsynlig, kan jo også være en sikring som er gåen, eventuelt ledningsbrudd en plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får sjekke imorra når det er lys ute, om det er noen lyd i den og sjekke sikringa.

håper ikke det er noen ledningsbrudd. for det er så drit å finne ut av:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det høres ut som en vakumlekkasje. Hvis du hører lyd bak der så vil jeg jo tro at sentrallåspumpa funker. Når vi demontere låsen bak på dama sin a4 og prøvde å låse så sto bare pumpa og jobba i 10-15 sekund pga vakumlekkasje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det høres ut som en vakumlekkasje. Hvis du hører lyd bak der så vil jeg jo tro at sentrallåspumpa funker. Når vi demontere låsen bak på dama sin a4 og prøvde å låse så sto bare pumpa og jobba i 10-15 sekund pga vakumlekkasje.

 

 

okei, har vært ute nå og sett på den, og den jobber som du sier i 10/15 sekunder..

hvor var lekkasjen på deres bil da?

og hva gjorde dere for å få tetta lekasjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, har vært ute nå og sett på den, og den jobber som du sier i 10/15 sekunder..

hvor var lekkasjen på deres bil da?

og hva gjorde dere for å få tetta lekasjen?

 

Lekkasjen var der kun fordi jeg demonterte låsen bak, så var fullt klar over det. Er ikke sikker på hvor det er vanlig på disse bilene.. Du må nesten bare begynne et sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok ok. jeg får da evt bare se på ledningene som er der i den lille luka ved pumpa da. ellers er jo alt under karosseriet..

 

kan det evt være at jeg må åpne opp inn til selve pumpa?

 

 

leste i linken lengre opp her, at bilen mulig ikke vil starte etter at man har demontert?

var dette tilfelle hos dere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner ikke om bilen er mulig og starte uten pumpa..

Ville begynt med og sjekke dørene, fører døren først, så passasjer, også bakdørene.

Kan jo være brudd i gummidelen imellom dør og karroseri, eller et t-stykke en eller annen plass..

 

Visst du har tilgang på røykmaskin eller "røyk på boks", så er det bare og fylle rørene med det så ser man fort hvor lekkasjen er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

røyk på boks har jeg nok ikke tilgang på.

 

må vell demontere dørtrekkene og sånn da for å se der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

etkasentrallås.jpg

 

Her ser du ei skisse av sentrallåssystemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg får starte med sjårførdør imorra.

 

gjør vell ikke noe at jeg tar av ledningene der og blåser igjen den.. er vell ikke noe å man må fylle på igjen etter jeg evt har tettet driten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før du demonterer så kan du jo gå rundt og høre etter susing mens du låser/låser opp bilen. Mener det kom suselyd fra der lekkasjen var når vi hadde det av ;) Verdt et forsøk hvertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hvilket nr det er på sikringa?

har bare boka på tysk....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før du demonterer så kan du jo gå rundt og høre etter susing mens du låser/låser opp bilen. Mener det kom suselyd fra der lekkasjen var når vi hadde det av ;) Verdt et forsøk hvertfall :)

 

jepp, jeg får ta med dama ut etterpå som lytteekspertise!. men prøvde litt før ikveld, men bråker så fælt av pumpa som hørte ikke noe, men det er absolutt ett forsøk nr 2!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

man kan vell koble av de ledningen og så for å komme seg inn til selve pumpa, og koble de på igjen uten at man må kode om nøkkelen igjen? eller gjleder dette bare ved at man bytter hele boksen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa kan være gåen selv om den står å jobber.

Denne pumpa er et kjent problem på b5. Jeg har byttet to ganger på min. Begge gangene så var det pumpa som røyk. Den står å jobber, men det er drevene / rotorene / bladene inne i pumpa som går istykker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så, må åpne opp pumpa for og se om pumpa har godt i stykker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Åpne det hvite lokket

 

 

har da åpna det hvite lokket idag og fant dette..

 

bilde-1.jpg

 

du ser at den er ødelagt.

 

 

bytta du bare selvepumpa Julian, eller bytta du hele boksen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.