#1 Skrevet Mai 3, 2005 Har en Audi 80 1.9 tdi som lugger på 4. og 5. gir, hovedsaklig under belastning. F. eks. i motbakker. Er dette typisk luftmendemåler-problematikk, eller kan det være andre årsaker? Vincent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 4, 2005 Dersom du har Bosch-måler kan det være den. Dersom du har Pierburg er det veeeldig sjeldent den ryker. Trolig begynner magnetventilen din å bli dårlig, sjekk også for hull i slanger mellom turbo og innsug. Jeg hadde problemer med begge deler. Tipper at dersom du leser av feilkoder, vil du få frem "oversteget ladetrykk" og du må bytte magnetventilen. Den sitter helt foran på motoren, med noen små gummislanger inn fra turbo og wastegate. Den er festet med en skru, og det er klipset en kontakt inn i bunnen (?) på den. Koster rundt 700 ny på Møller, byttet på 1minutt. Lykke til! Btw.. Det kan også skyldes tett dieselfilter, jeg byttet mitt samtidig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...