Ettermontert T91 Telestart Webasto Thermo Top C i 2004 Touareg.

Anbefalte innlegg

Har montert inn telestart T91 i Touaregen, mottaker har 3 ledninger, +12v, jord og en gul ledning som jeg har koblet inn i Pin 1 på webastoen.

Webastoen fyrer opp når jeg trykker på senderen, men sirkulasjonspumpa til kjølevannet starter ikke, så da skrur brenneren i webastoen seg av når vanntempraturen blir høy nok.

Noe koding man kan gjøre i vagcom for å få sirkulasjonspumpa til å starte?

Vet ikke enda om klimaanlegget kommer til å starte opp, for det skal vel ikke starte før det begynner å bli litt lunk på vannet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si fra når du finner ut av det . skal ha det samme på min passe lat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg la opp eget rele til min vannpumpe som ble styrt av epcu releet til kupevifta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg la opp eget rele til min vannpumpe som ble styrt av epcu releet til kupevifta.

Ja, har tenkt i de baner jeg og og legge opp ett eget rele til pumpa, er vel muligens en utgang i fra telestart mottageren man kan bruke og? Er jo 3 ledige pinner på den.

Men, har du gjort det samme som meg, bare klaska i en telestart, trekkt ledning til Pin 1 på webasto og ett rele til pumpa? Ingen koding? Ingen dongel? Thermo Top C?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte TT C i min scirocco. Brukte fra touareg v6 bensin. Jeg lagde ledningsnett og kjøpte t 91. Eneste jeg kodet bort var stengeventilen til motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thermo Top C trengs vel ikke låses opp med dongel tror jeg? TT V må iallefall låses opp.

Men du trenger antageligvis ledningsnett for å starte kupevifte, evt lage selv men er vel et ICPU rele der som er litt spesielt du kobler inn på en ledning til klimaenheten.

På telestarten har du +12v ut på pinne 3 du kan bruke til rele. pinne 1 er +12v inn til telestart, pinne 2 er bus til webasto og pinne 6 er jord. 4 og 5 er canbus men vet ikke hva det har for en funksjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at på t5 min så måtte jeg koble meg inn på sirk pumpe også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thermo Top C trengs vel ikke låses opp med dongel tror jeg? TT V må iallefall låses opp.

Men du trenger antageligvis ledningsnett for å starte kupevifte, evt lage selv men er vel et ICPU rele der som er litt spesielt du kobler inn på en ledning til klimaenheten.

På telestarten har du +12v ut på pinne 3 du kan bruke til rele. pinne 1 er +12v inn til telestart, pinne 2 er bus til webasto og pinne 6 er jord. 4 og 5 er can-bus men vet ikke hva det har for en funksjon.

Har Rest funksjon i climatronicen, denne starter sirkulasjonspumpa på webastoen, så skulle ha fått denne til å aktiveres av telestarten, da skulle alt vært i boks :) 12v utgangen kunne kanskje kobles til rest funksjonen, eventuelt noe can-bus kommunikasjon?

Eller trenger jeg kanskje bare å kode om webastoen via vag-com?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sett denne? http://www.carsystems.home.pl/carsystems_manuals/touareg_t91.pdf

Dette er en av mine leverandører, og de selger tydeligvis i bøtter og spann av dette. Presser hardt på for at jeg skal ta det inn, men jeg er litt usikker siden det er helt ukjent for meg :o

Ikke sett den nei, men kan uansett ikke noen som helst form for tysk, så trenger en tolk :)

Er fra carsystems jeg har handla btw :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Rest funksjon i climatronicen, denne starter sirkulasjonspumpa på webastoen, så skulle ha fått denne til å aktiveres av telestarten, da skulle alt vært i boks :) 12v utgangen kunne kanskje kobles til rest funksjonen, eventuelt noe can-bus kommunikasjon?

Eller trenger jeg kanskje bare å kode om webastoen via vag-com?

Mulig, du kjenner vel noen som har det;) virker rest funksjonen din da? Kan jo være noe galt med sirk.pumpe, målt spenning ned til den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig, du kjenner vel noen som har det;) virker rest funksjonen din da? Kan jo være noe galt med sirk.pumpe, målt spenning ned til den?

Joda, kjenner da noen som har det, men jeg prøver å ikke plage folk mer enn nødvendig vettu :)

Rest funksjon fungerer ja, da går sirkulasjonspumpa. Sirk pumpa var gåen, men bytta den i stad, og lodda på en ledning til + på den som er trekkt opp i motorrommet, så er da muligheter nå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også ettermontert fjernkontroll på Webastoen min (riktignok T80) og har samme problemet. Har ikke sjekket sirkulasjonpumpen min, men restfunksjonen fungerer i alle fall. I følge manual på (http://www.clubtouareg.com/forums/f73/v10-tdi-parking-heater-mod-with-remote-control-50813.html) skal ikke webastoen ha behov for å kodes, men noe må jo gi beskjed til sirkulasjonspumpen om å starte? Kanskje det er noe i klimaanlegget som må kodes om? Uansett finnes det 2 versjoner av elektronikken til Thermo Top C, en for biler med bare tilleggsvarmer, og en for biler med parkeringsvarmer. Den som er for parkvarmer, gjør at du bl.a. kan installere timer i takpanelet (er ikke kablet opp om du ikke har denne). Får forske litt mer på dette, men i verste fall må kanskje elektronikken på webastoen byttes?

R

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde litt diverse koder uten hell i går.

Men, sjekket at telestart mottakeren sender ut +12v på pin 3, så om man da finner ut det vil være hensiktsmessig å tilkoble den, så vil problemet være løst :)

Om man får koblet denne til REST funksjonen, så vil jo vifter i bilen og sirkulasjonspumpe starte. Men hvor er korrekt ledning å spleise seg innpå mon tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør som jeg sa, det virker.

Var ikke så beskrivende den metoden din da Mister! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde litt diverse koder uten hell i går.

Men, sjekket at telestart mottakeren sender ut +12v på pin 3, så om man da finner ut det vil være hensiktsmessig å tilkoble den, så vil problemet være løst :)

Om man får koblet denne til REST funksjonen, så vil jo vifter i bilen og sirkulasjonspumpe starte. Men hvor er korrekt ledning å spleise seg innpå mon tro?

Bare husk å bruk 12v utgangen som styrestrøm til et rele om det du kobler inn trekker litt strøm men det vet du sikkert. :) Tror den 12v utgangen skrur seg av igjen etter 60 minutter, men da er du vel garantert varm bil uansett vær :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett litt i E L S A og det er ikke store forskjellen på biler med og uten fjernkontroll/timer. Ingen har noe koblet noe til Webastomottakeren utenom strøm + styresignal til ThermoTop'en. Selve ThermoTop'en har 5 utganger. CAN-H + CAN-L, +12V, jord og styresignal fra fjernkontrollmottaker.

Sirkulasjonspumpen (V55) får strøm & jord gjennom en kontakt som heter T2p pinne 1 (+12) og pinne 2 (jord). T2p kommer fra en annen kontakt som heter T14g. Denne får igjen strøm fra rele E4 som får strøm fra sikring SB2.

Hvis dette er tilfellet, ser det ut for at sirkulasjonspumpen kun blir styrt fra Onboard Supply Unit (J519), og at det enten må være en forskjell i noe på oppsettet av klimakontroll'en, eller at den andre ThermoTop elektronikkmodulen sender ut et annen can-bus beskjed som gir beskjed om å starte sirkulasjonspumpen?

Skal sjekke om det er mulig å endre på noe i oppsettet av Climatronic'en i morgen.

R

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Har en 07 touareg r5 som jeg vil koble t91 telestart på. Har bestilt settet fra carsystem. Men har sett her i forumet at ikke sirk pumpen starter? Har noen funne ut hvordan man må gjøre dette.

Var inni i vacom å så litt på bilen å da kunne du huke av inne på aux heater for park heat. Er det noen so vet om alt fungerer da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.