Anbefalte innlegg

Bilen har stått et halvt års tid, har nå montert nye bakbremser og lufta hele systemet. Bremsepedalen måtte trykkes nesten helt inn før jeg fikk noe bremseeffekt. Bytta så hovedbremsesylinder og lufta hele systemet grundig på nytt, fortsatt samme problem. Når pedalen trykkes nesten inn lyser også det røde varsellyset med et utropstegn inni. Kan noen hjelpe meg med noen tips? Leste en plass at det kunne samle seg luft i en ventil bak og at du måtte bruke en trykklufter evt. for å få all luften ut, noen som vet noe om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter utallige luftinger er min erfaring at man aldri får ut all luft uten å bruke trykluft. Og husk å stramme opp lastventilen før du lufter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha! Skal prøve det du sa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset, fikk skvist ut siste rest av lufta etter å stramma opp lasteventilen og lufta med trykk. Pedalen er fortsatt litt rar, men har funnet ut at det er bremsekraftforsterkeren tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.