har noen bytta 8v motor med 16v ?

Anbefalte innlegg

er det noen her på forumet som har prøvd å sette en 16V GTI motor fra golf i en audi 80 GTE, eller audi typ81/85 generelt ?

har noen spm ang dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligens du er klar over det, men ville bare opplyse deg om denne 16V'en til salgs, i og med at du spurte meg på MSN her om dagen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet det. vil bare vite ting ang godkjenning og bytting før jeg evt kjøper en 16v. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ingen som har foretatt motorbytte fra 8v til 16v i audi 80 typ81/85 enda her da ?

bare spør jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ingen som har foretatt motorbytte fra 8v til 16v i audi 80 typ81/85 enda her da ?

bare spør jeg :)

Mener du må bygge nytt innsug, da det som står på 16V motoren fra golf vil ta oppi panseret på audien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du må bygge nytt innsug, da det som står på 16V motoren fra golf vil ta oppi panseret på audien.

Tenkte på det selv selv når jeg vurderte 16vT i audien min, målte og fant vel ut at det ikke gikk helt smertefritt., men hva med de som putter 7a motor oppi? det innsuget er jo ganske likt 16v, men kanskje litt smalere akkurat over toppen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. der er greit å få sånne svar samtidig, men jeg er igrunn på jakt etter noen som har gjort akkurat dette, med å byttte til 16v motor i audi 80. om det er ting jeg bør vite osv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på det selv selv når jeg vurderte 16vT i audien min, målte og fant vel ut at det ikke gikk helt smertefritt., men hva med de som putter 7a motor oppi? det innsuget er jo ganske likt 16v, men kanskje litt smalere akkurat over toppen?

så du har vurdert før å bytte i audi 80 85 mod ?

du kom ikke lengre enn med tanken ? virker for at jeg er den første til å sette i audi 80, 85 mod ?

hvilken er så denne 7a motorn forresten ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7a er 2.3 20v 170hk femmer. Det er ikke 9a Ole tenker på da? Det er 2.0 16v fra Passat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7a er 2.3 20v 170hk femmer. Det er ikke 9a Ole tenker på da? Det er 2.0 16v fra Passat

Ole tenker paa femmer, ja. Dette hadde Carina i sin ex-QP-Quattro, uten at jeg kan huska at det var plassproblemer.

Naar det er snakk om 16V i Type 81/85 kommer du vel ikke utenom et Sciroccoinnsug (for at du skal kunne koble paa slangen mellom luftfilterboks og innsug. Videre kan det bli litt jobb aa lage et fungerende grenrör/framre rör paret med utblaasningsmanifold. Andre morsomme ting som ogsaa kan by paa utfordring er forbindelse/rör/slanger mellom motorblokk og radiator.

Hilsen Andreas (som har minimal erfaring (ennaa) med Type 85, og ingen erfaring med Type 81/85 med firer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.