#1 Skrevet November 15, 2012 Fikk tak i en bil som skal brukes på funes treff, men har problemer med at abs lyset ikke vil slokke, det hadde vært greit med abs på iskjøring.. Det som er gjort er: Testing av alle sensorer, de gir +- 1 kilo ohm og de gir grei vekselspenning når en roterer hjulene. Byttet ABS rele, med navn 349, dette releet har en 10 amp sikring direkte på rele, Det gamle releet tok sikringen straks en satte releet inn Sjekket sikring i sikringsboksen, 15A Byttet ABS Hjerne, ingen forskjell.... Koblet ABS agregat kontakt over på annet likt agregat, ingen forskjell Diffsperrefunksjonen fungerer som den skal, den er jo også i kontakt med ABS Har bryter i midkonsoll for ABS, hører at ABS releet klikker når denne betjenes.... Har koblet opp med Vag com under veis men det fåes ikke kontakt med hjernen, uansett hvilkes hjerne som står i eller agregat som er tilkoblet, Er også usikker på om en får kontakt med ABS på de første C4 modellene... Med det nye releet starter iallefall ABS agregatet å jobbe litt, uten at det hjelper på ABS lampa Har muligens litt luft i bremsene, men må ha igang agregatet før jeg får ut det siste... Jeg kan ikke komme på noe mere jeg kan gjøre for å få til ABS`n og tar imot hjelp med stor takk, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 15, 2012 Sjekket om ABS kransen sitter fast på drivknuten? Har vært borti at denne ringen løsner/knekker av. Fikk ikke opp feilkoder. Var på en Audi 80 B4 dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 16, 2012 Får jo grei vekselspenning når hjulene roteres for hånd, så da leser sensoren kransen ok vil jeg tro.... Men takker for tipset, alle tips er vellkommen, jeg har omtrent gitt opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 16, 2012 Det lyser ikke i midtkonsollen for at sperra er på hele tia og ? Bare det grønne lyset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 16, 2012 Hva i huleste... gikk ut å startat motoren, og abs lyset var borte eneste jeg har gjort er å banke litt på framskjermen for å få ut et par bulker... og det grønne abs lyset fungerer også som det skal, det slår seg av når jeg slår av sperra.... Får skynte meg å koble på vagcom for å se etter feilkoder og om jeg i heletatt får kontakt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 16, 2012 Merkelige greier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 25, 2012 Får fortsatt ikke kontakt med ABS sentralen, og ABS lampa slår seg litt av og på, får ikke kontakt hvis den er avslått heller, men ABS virker som den skal når lampa ikke lyser, Hører det klikker i ABS rele bak venstre sparkedeksel når lampa går av og på, Har prøvd å kakke litt å rugge litt på releet men det har ingen innvirkning.... det er akkurat som om det ikke orker å være på hele tiden.... Hvis lyset slår seg på kan jeg slå på sperra og slå av sperra igjen, da slokker lyset som regel, men slår seg på igjenn..... irriterende..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...