#1 Skrevet November 15, 2012 (endret) Hallo godtfolk! Fikk en liten hyggelig beskjed fra verkstedet etter jeg hadde vært på Oljeskiftservice. De hadde hørt en ulyd i Svinghjulet og mente at dette måtte skiftest. De hadde allerede laget et pristilbud og jeg fikk litt bakoversveis når jeg så prisen. 15390kr skulle de ha for å skifte svinghjulet. Bare svinghjulet kostet 9500kr. Som lærling er dette veldig mye penger for meg. Derfor lurer jeg på hvor langt jeg kan kjøre og hva som skjer om svinghjulet blir ødelagt? Og er det noe mere som bør skiftest i DSG kassa samtidig som de skifter svinghjul? Og et siste spørsmål, er dette veldig dyrt eller et rimelig tilbud? Bilen har forresten rulla 185 000 km uten noe som helst skifte av svinghjul eller inngrep i DSG kassen før. Mvh Jo Are Glærum 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 21, 2012 Da ble det så jeg bestilte time hos verksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 21, 2012 er det prisen for svinghjul og clutch?? eg som har manuel kasse fekk pris på 18000kr for nytt svinghjul og clutch. synst det var stiv pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 21, 2012 er det prisen for svinghjul og clutch?? eg som har manuel kasse fekk pris på 18000kr for nytt svinghjul og clutch. synst det var stiv pris. Det er prisen for kun svinghjul. Spurte om pristilbud hos 3 Volkswagen verksteder og fikk priser på 15390kr, 15800(med VACN rabatt) og 16800kr. De mente det ikke var vits å skifte clutchen på DSG-kassen siden de ALDRI har gjort det før og aldri hørt om at denne hadde blitt ødelagt. Og forresten er det ganske mye arbeid å skifte clutch i DSG-kassen på grunn av at clutchen er inni i kassen noe som gjør at det blir mye arbeid, fikk jeg fortalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 21, 2012 Dieselgeek selger siste rev av svinghjulet for rundt 4k tror jeg, halv pris og få noen lokale helter til å montere det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...