Vifte på fremsiden av radiator går konstant...

Anbefalte innlegg

Kjølevifta som sitter foran radiatoren på høyre side går hele tiden...

Selv når jeg starter bilen og det er minusgrader ute...

Men hvis jeg slår av klimaanlegget i bilen så stopper vifta...

Kan det være et problem med AC'en? Lekkasje, lite gass?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg mener den skal være sånn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke huske at denne vifta har gått for full guffe hele tiden før...

Når det er varmt ute og ac'en kjøler for fullt så er jeg enig i at den går endel...

Men når det er minusgrader ute og motoren i tillegg er kald...? Høres ikke riktig ut at den skal stå å gå hele tiden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den viften går hele tiden når du har AC på. Dette for å føre luft over kondensatoren din. Hvis kuldemidiet ikke konderserer godt nok, vil ikke AC'en din fungere. Uannsett om det e minusgrader eller ikke, så må den få tilført luft.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEN den skal bare gå på 1. hastighet så lenge klima er på. Hvis den går på full guffe hele tiden så er nok den termobryteren i bunnen av radiatoren defekt. Hva slags bil er det snakk om ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen høres nesten som et lite fly når motoren går... Så vil si den går for full guffe...

Er snakk om en '99 A6 2.7 biturbo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg kan si er at min CC har vært slik fra den var ny, men det er periodisk. Ofte merker jeg ingenting, mens andre ganger går viften for fullt (som et lite fly ja..), uten at motor har vært hardt belastet og selv om det er kaldt ute. Har ikke opplevd det med andre biler, men hører andre forteller om det samme, så jeg vil tro det er "normalt". Men litt rart hvis din ikke har vært sånn tidligere da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg kan si er at min CC har vært slik fra den var ny, men det er periodisk. Ofte merker jeg ingenting, mens andre ganger går viften for fullt (som et lite fly ja..), uten at motor har vært hardt belastet og selv om det er kaldt ute. Har ikke opplevd det med andre biler, men hører andre forteller om det samme, så jeg vil tro det er "normalt". Men litt rart hvis din ikke har vært sånn tidligere da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om en av viftene på baksiden er blokkert/går tregt. Har vært borti det en gang på maken bil. En gummidel/luftføring hadde løsnet og kilt seg inn i ei av viftene bak radiatoren. Da fikk vifta foran for full guffe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om en av viftene på baksiden er blokkert/går tregt. Har vært borti det en gang på maken bil. En gummidel/luftføring hadde løsnet og kilt seg inn i ei av viftene bak radiatoren. Da fikk vifta foran for full guffe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.