#1 Skrevet November 16, 2012 Kjennes ut som at høyre bakhjul er løst, samme følelse som når hjullageret på venstreside gikk. Så kjøpte nytt lager å byttet, selv om lageret var helt og fint. Men kommer ulyder der fortsatt og det er slakke en plass baki der. Men har ikke peiling på hva det kan være, tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 16, 2012 Å lageret er strammet riktig? Jekket opp bakhjula og kjent etter slakk ved å vri hjula? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 16, 2012 Boltene som fester spindelen til bakakslingen som er løse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 16, 2012 Lageret er strammet riktig ja Får sjekke ut forslaget til Hans! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 16, 2012 Boltene som fester spindelen til bakakslingen som er løse? Det kan ihvertfall stå for ulyder ogs så ikke umulig det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 16, 2012 Sjekket nå akkurat, ble ikke mye klokere. Jeg strammet lageret slik jeg fikk beskjed om av en kompis som jobber som mekaniker, men mutteren var løs Hvordan anbefaler du å stramme lageret da Petter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 16, 2012 De må ofte etterstrammes etter litt bruk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 16, 2012 Men lageret ble byttet på Tirsdag, å har kun kjørt 300km vil jeg tro siden da.. Skal vel ikke bare løsne etter så få km? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 16, 2012 den sitter den dette tårnblekket? med pinnen igjennom? samt skiva og alt? skal ikke løsne om det er rett montert. noe sier meg at noe har gått litt galt under monteringa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 16, 2012 Har du brukt splint og låseskjoldet også? Skal bare såvidt strammes slik at skiven kan beveges, men uten slark. Sjekka du de 4 boltene som holder spindelen til bakakselen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 16, 2012 Ikke uvanelig at spindel er slitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 16, 2012 Som johnny sier så vil slitt spindel føre til at innerring i lager kan flytte seg på akslingen og igjen skape større klaring mellom innerring i lager og spindel, ergo mer slakk selv om lageret er riktig tilstrammet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 17, 2012 Sjekket splinten og boltene som fester spindelen og der var det fast og fint, men ser nå at jeg har glemt skiva Får ordne det før jobb i morgen da Takk for alle innspill vertfall, blir ordning nå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...