få ut drivaksel fra girkasse transporter t5 2.5 4motion?

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som vet hvordan drivakslingene er festet på girkassen på en 06 t5 transporter med 2.5tdi og 4motion

angrer på jeg tok på meg clutch bytte på denne bilen men det er jo så.

skulle gjerne hatt sprengskisse eller slikt hvis noen har! hadde jeg blitt veldig takknemlig. eller bare kan fortelle meg det :)

og hvorfor må fordelingskassen av før man får av girkassen? er det noen skruer bak den som gjør kassen ikke kommer av? fikk et tips om en umbrako inne i denne som er siste skruen. men som sagt så sliter vi litt med få av drivakslingene. disse har jo ikke de vanlige skruene og virker bare som er tredd inn i kassa.

Mvh Daniel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skrur av drikakslene som vanlig, (kløyver de på knuta) deretter må du ha en laaaaaang forlenger (flere 1/4" etter hverandre funker) for å få skrudd opp umbracoen som sitter laaangt inne i drivakselflensen på høyre side. Dette er for å få av fordelingskassa. Du kan jo prøve å få ut kassa uten å ta av fordelingskassa, men kassa er tunk nok uten fordelingskassa, og det er nok et h.... å få ute med denne på. (hvis det i det hele tatt går). Du må også senke motoren en god del for å¨få den til å gå forbi rammevangen på venstre side.

Gjorde dette på en 05 T5 for en tid tilbake, ganske grei jobb, men tar litt tid. Å ha bukk mens man driver på er nesten et must!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi ga opp og få ut bare kassa. hele motoren måtte bøte med livet. eller den blei tatt ut. viser seg at er blant annet svinghjul som har tatt kvelden. alt er jo kjøpt inn men fortsatt litt jobb kan man si. og ja uten bukk kan man nesten bare gi f*** i og ta det ut som et skal gjøres. mangler bare moment til svinghjulet nå så blir det smelt sammen igjen!.... er bare gi drivakselen et godt kakk så kommer de ut !:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har dette og kunne gitt meg moment på dette? send det gjerne på mld hvis du har tid og løst! 45 22 00 85 Mvh Daniel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta clutch på en slik for et halvt år siden. Var jo kurant det.. Kasse med fordelingskasse, rett ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det jeg tenkte meg det var så tok det :) ikke dårlig gjettet, var litt knotete og skifte uten bukk bare. men fikk gjort det tilslutt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.