B6 drikker kjølevæske, AC funker heller ikke?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en A4 B6 2002 som jeg har eid i ett år.

Her om dagen når jeg kjørte så kom lampen for kjølevæske på, fylte på og etter en liten stund så var det tomt, samtidig som dette skjedde så funket ikke AC som den skulle heller, kom bare kald luft.

Jeg har dessverre veldig lite peiling på bil.. noen som vet hva som kan være grunnen?

Må vell se å få bestilt time på verksted..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta og åpne panseret og se etter lekkasjer, også bakom motoren, sitter en kjølestuss/flens der som har en tendens til og begynne og lekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AC = kaldt. Du mener vel varmeapparatet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blåser ikke varmt inne i bilen pga det mangler kjølevæske... du har en stor lekkasje et eller annet sted som du må finne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, mener selfølgelig varmeapparatet.

Da bilen sto på ista så jeg at det dryppet litt under kjølevæsketanken, mulig det er der det lekker, men må demontere den for å se skikkelig.

Skal ta å se bak motor om jeg kan se nå der også..

EDIT:

Lot bilen stå litt på nå, ingen tegn til lekkasje når jeg ikke kjører. men varmeapparatet funket fremdeles ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.