#1 Skrevet November 16, 2012 Hei er det noen som kan fortelle hva en kan gjøre for å slippe at aut girer ned uten noe på drag eller bremsing. dette skjer bare plutselig i 90-100 at han bare girer ned og vips så er det bare å ligge på 3000 rpm.... går det ann å gjøre noe for å fjerne dette.... Fred 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 16, 2012 To vanlige feil på automatkasser er manglende oljetrykk grunnet lite olje/tett filter eller defekt multifunksjonsbryter. Lenge siden olje- og filterskift på kassa? Har du tatt diagnose, i såall hva er feilkodene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 17, 2012 legger til at det er en 96 mod. ikke noe diagnose. er nok ikke skiftet olje/filter. må vel ta ned bunnpanna for å sjekke om det er nok olje og evt skifte filter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 17, 2012 Du har diagnosepluggen framme i sikringsboksen, en hvit og en sort. Er no slik på min S6, men har manuell. Men regner med du kan hente ut feil koder fra kassen der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 18, 2012 Kjenner igjen irritasjonen her ja Forhørte meg litt om dette , og de skal vist være sånn. Er jeg over 100kmt og må bremse/slakke av til 90kmt så girer den seg ned uansett. Men legger seg på normalt turtall etter en stund. , og kassa er i beste velgående Går heller ikke ann å "kontrolere" giringen på noe vis , denne kassa girer når DEN skal gire Ikke som 100`n jeg har , der man kan til en viss grad justere med gassen når den skal gire. Girkassa i S6 V8 er adaptiv "DSP" , der den lærer seg hvordan sjåføren kjører og justerer giringen etter det. Så mulig det er jeg som kjører som en tosk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 18, 2012 Takker for tips her. Jeg har en A6 også og den girer riktig i dette området for det om han krangler litt når jeg bremser.... kanskje bytte filter på de begge. For å få diagnose på kassa er det vel greiest å få tak i en som har apparat til det da vel... får ikke lastet ned noe program på nettet????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 2, 2013 Må legge litt til her hvis det blir lest av dere som har svart. Har kjørt diagnose nå med VCDS lite. finnes ikke feil bortsett fra et baklys som allerede var fikset. Men hvor er multifunksjonsbryteren? Kan det være at luftmengdemåleren har noe med dette å gjøre. Virke/ikkevirke!!!! Og er det sånn at hvis lite olje eller tett filter forårsaker dette. problemet kommer ikke før jeg har kjørt litt. uten å ha kjørt noe særlig hardt osv. Fred 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...