#1 Skrevet November 16, 2012 (endret) Etter langt og lenge har eg endeli fått til dette.. Men synes den bruker litt møkje bensin og den fjusker/ nykker litt når eg holder jevn gass, merker ingenting når eg slepper gassen eller gir gass, kun viss eg holder den jevnt på ein plass. Noken som har peiling på kva dette kan var? Og kos mange grader for/etter tenning skal det var på disse motorene? Takker for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 17, 2012 6 grader fØD ved varm motor og alt som trekker strøm skrudd av. Hvordan er det med lambdaen din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 17, 2012 Takker:). Skal sjå på lambaen i dag om det kan var den, noken spesiel måtte og finne ut om den er gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 17, 2012 Er vel lambda med tre ledninger på din, altså to hvite til varmeelement og en svart for signal? De to hvite skal ha 12V så lenge tenning er på. Den svarte gir ut signal ca ett minutt etter oppstart. Dette signalet kan du måle med et analogt måleinstrument eller scope, digitalt instrument nytter ikke. Mål mellom jord og svart ledning, og du skal om lambda er frisk, få ut et signal på ca 1 Hz som pendler rundt 0.5V. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 17, 2012 Er 4 ledninger på lamban 2 kvite, 1 grå og 1 svart. Btw, det er ein 95mod motor, kode Adz som står i Golfen, er det 6grader FDØ på tenninga på dei og? Takker så mye for svar:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 18, 2012 Ok, du skal fortsatt måle mellom svart og jord, grå er referansejord til lambda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 24, 2012 Ok, har skiftet registerreim på den og, så lurer eg på, det mellomdreve som driver oljepumpa og roter kos ska det stå?? er 2 merker på det: OT og ein liten prikk. og fordeleren har eg og hatt oppe ein gang, er det samme koss den står så lenge rotoren stemmer med merket i fordelerhuse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 25, 2012 Ok, har skiftet registerreim på den og, så lurer eg på, det mellomdreve som driver oljepumpa og roter kos ska det stå?? er 2 merker på det: OT og ein liten prikk. og fordeleren har eg og hatt oppe ein gang, er det samme koss den står så lenge rotoren stemmer med merket i fordelerhuse? Det er ikke så farlig hvordan dette hjulet står så lenge fordeleren står på merket og tenninga er riktig innstillt. Årsaken til at det er to merker er vel at hjulet er identisk med det på kammen. Uansett så driver det oljepumpa og fordeleren, og det er bare fordeleren som krever korrekt timing. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 25, 2012 Ok. Eg skriver opp kva som er gjort under motor bytte for og var sikker på me får me oss alle feila. Bilen eg kjøpte er en 91mod golf2 me 1,3 motor, eg kjøpte så ein 95mod golf 3 med 1,8 adz/abs motor. På den motoren bytte eg clutch og regreim før den blei satt inn. Ledningsnettet på motoren er frå golf3 1,8 men ledningsnettet til frontlys, blinklys, radiatorvifte og temperaturføler på radiatoren er frå golf2 en. På 1.8 motoren var det elektronisk speedometer så det blei byttet til wire speedometer. Kjøpte så radiator til golf 2 1,8 og satt inn, byttet temperaturføleren på toppen, før eg byttet den så startet vifta når temperaturnåla i instrumentpanel stod på den andre streken, etter eg byttet den starta vifta når nåla stod midt på. Monopointen blei skifta (stod på ein adz motor) for dysa var gåen, så blei det byttet hjerne, hjernen var frå ein 95mod abs motor. (stod 94mod på hjernen), så det var noken svarte plastik styringer på hjerne så måtte kapes vekk for og få kontakten til og passe. Innmaten i katen og bakerste potte er fjernet pga det var tett. Til slutt blei rotor, fordelerlokk, tennplugger, tennkabler og coil byttet. Så blei tenninga stilt in sånn ca, har ikkje tenningspistol me grade innstilling. Tenninga skal var 6 grader FØD, på varm motor? Bilen sviver og alt, men den bruker ekstremt møkje bensin, oser svart røyk når du ruser den. Tennpluggene er heilt svarte og den nykker voldsomt når eg holder jevn gass på den (når bilen er i fart). hvor mange bar skal bensinpumpa gi? bensin pumpa sitter jo i tanken på golf 3en, men på golf2 en min sitter den utenom. (er pumpa frå golf 2en eg bruker) Har dette noe og bety? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 25, 2012 Bensinpumpa skal gi 1-1.2 bar, er det som er arbeidstrykket på monojet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 29, 2012 Då har eg vore på verkstede ein tur me bilen, og den får altfor mye bensin og CO2 utsleppe e sky høgt. Dei meinte det ikkje var lambasonden. Så noe som har noen ideer, utenom og hiva motoren t h......... Og få tak i ein org 1,3? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 29, 2012 var 1.3'n innsprut motor? har du bytta bensinpumpe til en monojet pumpe? om 1.3 literen var innsprut, så kan det nok være at trykket inn på monojet'n er for høyt som herman sier så er styretrykk inn på monojet 1.2bar og den interne bensintrykksregulatoren klarer ikke og justere om trykket blir såppas høyt som det "konvensjonell" insprut bruker (3-4bar) da vil du få litt for mye bensin inn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 29, 2012 Eg trur det var vanlig forgasser motor, men skal sjekke bensin trykke i morgen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 28, 2013 Då, har eg fått skifta bensinpumpa 1,3 va vist innsprut:P. Og det hjalp jo på forbruke og eksos utsleppe;). Men det er forsat nykking i bilen når eg holde jevn gass. Og når eg skal akselerere med bilen så suge den inn noke så inni hampen med luft og holder på å daue av, men etter 5-6 sek, når den har komt seg opp på 4-5 tusen rpm så går den så ei kule, men under der så går den som eit dass..... Noen med peiling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...