#1 Skrevet Mai 3, 2005 Som topic sier. Snakker her om en 4 syl. HVordan vil det være med en 1,8t fra a4 eller liknende. Noen som vet noe pris og om hvordan dette passer. gjerne fler alternativer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 3, 2005 Rent fysisk sett, så passer 1.8t motorene greit. Prisen kan variere veldig, tror jeg har sett at en ny motor (uten løse komponenter) koster noe rundt 36.000,- burde gå ann å finne en brukt for en tredjedel, komplett. På de nyere modellene så er det visst startssperrer i styringa (fra tenninga eller.no), så det er kanskje lurest å finne en litt eldre modell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2005 hvor kan man finne en sånn motor, og hvordan blir det med motorfester og girkasse osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 4, 2005 hvor kan man finne en sånn motor, og hvordan blir det med motorfester og girkasse osv Huggere (Sverige) og forum er vel de beste plassene å lete etter motor. Det kan bli nok luss mtp motorfester siden du har t89. Hvilken motor satt i bilen før? t89 med 4-syl motor har motorfester i traversen. Nyere A80 B4 har samme motorfester for både 5 og 4-syl motor i rammevangene. Også 1,8 T bruker disse. Her kan du lese litt og se bilder. http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1774571 Om du er usikker på motorkoder: AEB = 1,8T, ADR = 1,8, ABA/ABK/ABT = 2,0 8V, 3A/9A/6A = eldre 8V/16V motorer. mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 4, 2005 takk for fine tips. Jeg har ikke kjøpt bil enda, men siden 80q min sannsynligvis er solgt så trenger jeg noe nytt. Har da lyst på noe galvanisert. noe som ikke ruster. He he Har 30.000 og kjøpe bil for. Vil ha noe som kan bli morsomt etterhvert. Tenker da hovedsaklig på audi 90 q eller 80q av nyere dato. kom gjerne med tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...