#1 Skrevet November 17, 2012 Hei, fyra motoren min etter å ha satt den i en audi 80 i dag, starta veldig greit første å andre gangen(stoppa med en gang pga ingen eksos) 3 gangen jeg starta den så stoppa den etter ca 4sekunder, og 0 gnist etterpå, etter litt forskning på forumet så kikka jeg etter den "trigger" pinnen i svinghjulet, og den var borte, brekt.. greit nok. men hva er det som gjør at denne knekker? ser ingen skade i følerne, så tror ikke den har gått imot der. har lest om dette før, at det ikke er ett direkte sjeldent problem, knekker de bare sånn helt plutselig? og, må jo inn med en ny, så skal ta en tur til Gromstad å bestille i morgen tidlig, men hvor langt inne skal den nye? eller, hvor mye skal stå ut av svinghjulet? den må jo stå så den ikke knekker igjen tenker jeg? noen som har erfaring med å bytte denne? har leta litt på forumet og søkt etter dette, men fant igrunn ingenting som kunne gi meg svar.. Mvh. Robin Kjær Edit: er ett enkelmasse svinghjul, orginal trykkplate og spec clutsh, sitter bolta til en orginal girkasse til 80'n som er en til en 4 sylindra motor, uten spacerplate, men dette skal jo ikke ha noen betydning for at den pinnen knekker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 17, 2012 Har laget en VACN Wiki på dette men vet faktisk ikke hvor på Wiki denne er henne. Prøver å lete da dette skjedde med meg og jeg har laget forklaring med bilder. Etter mye (utrolig at det skal være så forbanna vanskelig) søking fant jeg tråden min. http://wiki.vwaudi-club.no/index.php/Reparere_knekt_eller_deffekt_triggerpinne_p%C3%A5_svinghjul 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 17, 2012 takk! veldig fint tråd det der, skal ned å prøve nå etterpå! ja jeg sleit iallefall med å søke frem noe relevant her Men, er det noen som vet hvorfor den pinnen knekker? skal ned å forske om den kan ha gått imot noe, men synes igrunn det er merklig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 17, 2012 Den har en tendens til å knekke ved turtallsperra. Om det er tretthets brudd eller hva som foråsaker det vet jeg ikke. Min knakk hvertfall på isbanekjøring da jeg lå og banket på sperra. Så frykter det er "slagene" ved sperra som foråsaker det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 17, 2012 den burde stikke like mye ut som føleren er brei... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 17, 2012 hmm, har demontert litt i dag, motoren skal ut i morgen, vill borre ut den gamle og sette inn den nye på "riktig plass" men merklig den skulle ryke på tomgang, så får kikke i morgen om det finnes noen plass den kan ha tatt i.. eller om den bare knakk av seg selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...