Turbotrykk synker over 4500 omdr. S4 AAN

Anbefalte innlegg

hei, lufter problemet mitt i håp om at noen andre har samme problemet.

 

93 s4 aan.

 

spec: - 303 krb chip

- ekstern 3 bar map

- rs2 eksos manifoil

- 3" eksos fra turbo

- HKS luftfilter

- turboXS turbotrykk kontroller

- Bredbåndslambda

- forge resirk

- 044 pumpe

 

Bilen lader 1,5-1,6 helt til jeg passerer ca 4500 omdr, da virker det som den går tom og synker sakte ned til ca 1,2.

Har ekstern turbotrykkmåler.

Overboost er ca 1,7 bar. Har kontrollert membran, alle trykk og vakumslanger. Hatt opp resirk og smurt stempelet, men hjalp ingenting.

Er det en lett måte å finne ut om WG er i orden? Har hatt opp lokket å tittet på membran, den var hel og fin. Eneste jeg la merke til var at jeg kunne løfte på stempelet VELDIG lett og det rimelig grei "radial" slakk også.

Hjelper minimalt og justere skruen på WG fjæra.

 

Ingen feilkoder sist jeg sjekket.

 

bredbåndlamda ligger på 10,5-11,5. Nylig kalibrert også.

 

Noen som har noen forslag eller har vært borti noe liggnende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skriver ikke hvilken turbo så jeg tar utgangspunkt i org. eller rs2-turbo og svaret er svært enkelt, turboen går rett og slett tom. Den klarer ikke levere den luftmengden for å holde turbotrykket oppe når du passerer 4500rpm +/-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørtes kjent ut :) har ikke funnet ut av deg jeg heller men heller mot det chris-william sier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

org turbo ja:) Ja, du kan nok ha rett i det. Finner ihvertfall ingen feil.

Får nok bare leve med det inntil videre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei var ute og sjekka no. Min har peak boost 1.6bar og går ned til 1.3 bar rundt 6.5k++

 

Ganske sikker pga turboen er så liten at den ikke klarer og mate motoren som de andre her sier.

Org turboen har jo liten ar både insug og eksos, derfor du har liten lagg, men ikke max boost på top :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange som ser seg blinde på turbotrykk. Burde vært forbud mot turbotrykkmåler til annet enn diagnose ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg passerer 6500 så ligger min på 1,2-1,3, så er nok normalt og godt for turboen å ikke lade mer på det turtallet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen er for liten turbo, var sånn da jeg også hadde s4 ;) Har en kompis med k26 turbo og med han begynte det og synke på ca 5500.

 

Dessuten skal trykke synke litt i enden av registeret. Men ikke så mye...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er faktisk gamle bilen din jeg har michal!:) Den går som ei kule fortsatt:))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja vet det er gamlebilen min ;) Men bra den går som en kule ;) På tide med større turbo nå ;) Få litt mer gamp ut av den ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, blir større turbo ja;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.