#1 Skrevet November 19, 2012 Hei. Har en b6 02 tdi å km stand 250k, burde jeg bytte girolje, eller bare fylle etter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 20, 2012 skal vere nok og etterfylle, men det beste er og skifte;) mange bilprodusentane skifter ikkje girolje på service pga lavare service kostnader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 20, 2012 Du BØR bytte girolje. Tapper man av girolje etter 100-150 tusen km så ser den ikke særlig bra ut! Skal du først under bilen å skru ut pluggen på kassa hadde jeg spandert på to liter til å skrudd ut den andre pluggen også slik at du bytta olja Går ut i fra det er snakk om manuell og ikke automat? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 21, 2012 Manuell ja:) er det moment på disse skruene? Er det kun tre liter som går nedpå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 21, 2012 girolje trengs ikke byttes ble det sagt i dag til en eier av en 93 caravelle, men vi byttet allikevel da vi har litt peil på bil.(km stand 310000) oljen var grå og forferdelig og eieren sa etterpå at hadde han blitt fortalt at kassen var ny hadde han trodd det. konklusjon BYTT GEAROIL!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 21, 2012 VAG sier - One time filled up. Altså ikke nødvendig med bytte av girolje. Jeg byttet selv på min A4 B5 Q nå her om dagen etter 357000km, oljen var ikke pen og den ble mye mykere å gire.(GL4) Skiftet samtidig olje på bakdiff. (GL5) Så det skader ikke å bytte en gang i blandt, mange andre bilfab. har dette som service punkt, men ikke VAG. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 22, 2012 Takk folkens, da blir det byttet olje:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 22, 2012 Takk folkens, da blir det byttet olje:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...