#1 Skrevet November 20, 2012 Vi har kjøpt en Audi A6 Avant 2002 1.8T som vi er veldig fornøyd med. Fungerer godt i det daglige, starter og går som en klokke, utrolig komfortabel, samtidig som den har både kraft og meget gode kjøreegenskaper. Vi har nå hatt bilen noen måneder, og har noen spørsmål som jeg håper forumet kan hjelpe med å besvare. 1. Brukermanual er på tysk, hvor får jeg tak i en norsk eller engelsk utgave? Eventuelt en reparasjonsbok på norsk/engelsk ? 2. Passasjerdøren fremme spretter opp når den lukkes på vanlig måte, den må enten trykkes igjen, eller lukkes ekstremt rolig. Hva er feil? 3. Det er begynt å lekke fremme på høyre side, det drypper ned på beina når det regner. Regner med at kanalen fremme på høyre side under panseret er gått tett pga løv (vi har noen store trær utenfor huset). Har prøvd å spyle med en hageslange ned mellom frontvinduet og forskjermen, men uten at det hjelper, bortsett fra at det kommer enda mer vann inn når jeg spyler. Så da må jeg vel løse ned dekselet under panseret på høyre side for å komme til? Er det en overkommelig oppgave, eller må jeg på verksted med dette? 4. Vindusviskeren bak fungerer ikke, har aldri fungert så lenge vi har hatt bilen. Sjekket sikring nr. 27, 15 Amper, den er hel dessverre . Da regner jeg med at motoren er defekt og må skiftes på verksted neste gang den skal på service? Eller kan jeg skifte den selv? 5. Bilen har Sportsunderstell og er veldig lav på veien. Det kan være ubehagelig når man kjører over fartsdumper i veien, kanter osv. Er det mulig å heve bilen noe uten at det koster en formue? Hva med høyere dekk? 6. Fikk idag opp et gult varsellys som indikerer en forstyrrelse i motorelektronikken. Dette kommer etter at jeg har kontrollert sikringene for å sjekke sikringen for bakre vindusvisker (ref. spørsmål 4). Vet ikke om det kan ha en sammenheng, eller om jeg må på verksted? Kan jeg resette varsellysene for å se om det bare har heng seg opp etter at jeg har tatt ut og inn noen sikringer? 7. Har forumet andre tips & råd til denne modellen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 20, 2012 "4. Vindusviskeren bak fungerer ikke, har aldri fungert så lenge vi har hatt bilen. Sjekket sikring nr. 27, 15 Amper, den er hel dessverre . Da regner jeg med at motoren er defekt og må skiftes på verksted neste gang den skal på service? Eller kan jeg skifte den selv?" Her har du vel flere alternativer; bytte motor (som mest sannsynlig er gåen, kjent problem), eller bare plugge igjen hullet (enkleste løsning). "6. Fikk idag opp et gult varsellys som indikerer en forstyrrelse i motorelektronikken. Dette kommer etter at jeg har kontrollert sikringene for å sjekke sikringen for bakre vindusvisker (ref. spørsmål 4). Vet ikke om det kan ha en sammenheng, eller om jeg må på verksted? Kan jeg resette varsellysene for å se om det bare har heng seg opp etter at jeg har tatt ut og inn noen sikringer?" Du burde få sjekket feilkoder med vag-com. Flere her i klubben som har dette tilgjengelig. Hvor bor du? Håper noen andre kan bidra ang. resten av spm. Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 20, 2012 Brukermanual får du kjøpt på møller. Ang. sportsunderstell så ville jeg byttet ut demperene. Med gode dempere og lavere/stivere fjærer så skal du kunne kjøre fortere over dartsdumper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 20, 2012 er begynt å lekke fremme på høyre side, det drypper ned på beina når det regner. Regner med at kanalen fremme på høyre side under panseret er gått tett pga løv (vi har noen store trær utenfor huset). Har prøvd å spyle med en hageslange ned mellom frontvinduet og forskjermen, men uten at det hjelper, bortsett fra at det kommer enda mer vann inn når jeg spyler. Så da må jeg vel løse ned dekselet under panseret på høyre side for å komme til? Er det en overkommelig oppgave, eller må jeg på verksted med dette? Prøv å ta av gummilisten som holder plastikkdekselet over batteriet fast, så drar du i dette dekselet slik at det løsner. så kan du begynne å spade ut dritt:P mulig du må ut med batteriet også (husker Ikke) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...