#1 Skrevet November 20, 2012 (endret) Audi S4 1993-94 modell selges: Prisantydning 70000,- Stikkord: - 420hk oppsett med Jonus program - Orginalt sportsunderstell - 6-trinns manuell CBL-kasse - 4 pucks Sinterclutch med forsterket trykkplate og enkeltmasse svinghjul i lettvektstål fra Dahlback - Orginalt HP2 bremser - ikke UFO - 3" fra turbo - S6 carbon panser - Svarte S6 hovedlykter fra Lion tuning - 9x18 ASA foran/bak, hvertfall èn er litt kantkjørt men jeg har 5av disse så det følger med en ekstra i esken. - Stor stereo - Svart skinn Teknisk i veldig god stand, men dårlig i lakken og overflaterust som begynner å bli skummel må taes nederst på dørene på passajersiden, under vinduet bak også på passasjersiden og nederst på bakluken. Førstegangsregistrert i norge i -98, da som varebil, ble omklasset i 2009 til hvite skilt. Bilen har no rullet 258000. På ganske nøyaktig 250000km fikk den en omfattende overhaling. Det som da ble gjort/byttet er: Ny Bremsekraftakkumulator Nye zimmermann sport skiver og remsa klosser foran/bak Topp overhalt og planslipt med alle løs innmat ny, i samme renn ble 7A kammer montert Nye veivlager sammen med H-profilråder Blokk honet med flexhon Nye stempelringer Ny registerreim og kilehjul Det meste jeg kan komme på av temperatur og trykk følere i toppen byttet "044" bensinpumpe fra KRB 3" Simons rustfritt cat- back (cat er vekk, koblet rett på 3" downpipe) AEM- bredbåndslambda montert Nye Grønne 440cc dyser Defa motorvarmeelement Høyeffekts LS2 coilsett fra EFI Xpress Nye orginale plugger Stort åpent fettfritt TS racing filter koblet på 3,5" LMM TS racing "forge" bypassventil 19- raders oljekjøler 3,5bar Vmap sensor (justerbar 3-4bar) Jonus programvare basert på oppsett Brukt grenrør OBX eller hva det heter type kina hadde en liten sprekk kollektoren som ble sveist og så ble det planslipt. Og brukt KKK turbo 26/27 med nr8 eksoshus. Motor starter og går som en klokke, det forsvinner ørlite grann kjølevann så det må hives på en slant av og til, det må etter all sannsynlighet forsvinne i turboen siden den og er vannkjølt. Det følger med alt jeg har av deler til denne og bl. a: orginal coilrekke og rådene, to så å si nye luftmengdemålere, forskjellige relèer og følere, n75 ventiler, ett 3B toppdeksel i god stand, nye plugger, 3 drivakslinger hvis en knute skulle ryke, de orginale S4 lyktene m m Det mangler litt deler utvendig før den er helt S6 som forskjermene med pyntelister, fangerne og aller helst bakluken og, så det er litt å ta tak i sammen med rusten for å få den i show shine igjen. (Den vant 2.plass i Audi 100/A6 klassen på treff for noen år tilbake) Jeg har gått tom for tid og pågangsmot etter jeg fikk barn, men de siste 5 årene har den stått i garasje når den ikke har vert i bruk. Andre ting som jeg er gale er: - sannsynligvis så er microbryteren i bakluken defekt, nøkkelen passer heller ikke i bakluken, men den blir låst opp og igjen med sentrallåsen - alarmen aktiverer startsperren av seg selv hver gang motoren blir slått av, er mest ett irritasjonsmoment å måtte deaktivere alarmen når du skal starte opp igjen selv om nøkkelen har stått i svitsen hele tiden. - tannstangen svetter litt - panserholderen er ikke montert for den er sannsynligvis for kraftig for det lette panseret, så det følger med en svart fin pinne til å sette inn ved behov istedenfor - Ryggelys virker ikke (mulig ledningsbrudd til bakluke) - Varmeelement i sittepute førerside defekt På tide med litt bilder: Ledningen som henger der er til aux på stereoen, en mini jack. Interiørlistene er nøttetre som er foliert. Formtilpasset kasse, den er ikke skrudd fast, men sitter som ett skudd, det gjør forresten lyden fra denne og, under luken er det en 1000w monoblokk fra DLS og en firekanals forsterker til det andre, begge er koblet gjennom en 1farad kondensator med voltmeter og en hovedbryter. Anlegget trykker bra. Det kunne vert finere lagt opp men det er ute av syne ute av sinn Rust under vindu Til slutt en liten video fra vålerbanen i år: [video=youtube_share;gwo0Ad1NAw0] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 28, 2012 (endret) Bilde av toppen når den ble montert, nytt kamkjede og. Skrudd fast med ARP-bolter Edit: Glemte å si det er montert short-shift på denne og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 29, 2012 Veldig OFF-TOPIC, men hvor fikk du tak i carbon panseret? Fin denne btw 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 29, 2012 http://forum.vacn.no/showthread.php?72976-Bestilling-CF-panser-S6-(c4)&highlight=carbonpanser Hele det gruppekjøpet gikk jo i vasken, men det var vel noen flere som fikk ut panser. Jeg tok kontakt med Paal direkte i ettertid og fikk kjøpe ett som han hadde liggende. Jeg vet de stresset med å få i gang ett gruppekjøp i usa og men det tror jeg og gikk i vasken, så ett carbonpanser til disse er sjeldent he he. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 3, 2012 Da er denne solgt til en lykkelig eier i "dalstrøka innafor" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...