Spørsmål/problem a100 10v turbo-ladetrykk osv?

Anbefalte innlegg

Prøvekjørte en 87 100 turboquattro igår, motoren kuttet når det ble "høyt" ladetrykk, det var turbotrykksmåler montert i bilen, denne viste opptil 1 kg i ladetrykk, dette er vel ikke originalt?

Noen som har noen formening om hva som kan være feil her? Eier påsto at bilen ikke var trimmet, men en ellers org 1oo turbo lader vel ikke såpass mye?

Mistenker personlig at det er for høyt ladetrykk som er årsaken her, da bilen fungerte bra ellers.

Det er vel en type MAP-sensor på disse også, mistenker at det er denne som spøker. Motoren dro jevnt og fint uten rykking o.l hvis man jeg ikke holdt bånn gass, hvis ladetrykket ble holdt på rundt 0,5 var det ikke noe problem.

Eier sa at bilen hadde vært inne på kontroll for dette problemet, men ingen hadde funnet ut hva det var. Ny bensinpumpe, filter, "sprutet" var sjekket osv.

Noen som har vært borti dette problemet før?

Tips mottas med takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei når kuttet den? på 0,9 eller 1 kg?

På min ladet den 0,4-0,5 orginalt. da skal sperra slå inn ved 0,6.

Så byttet jeg wastegate fjær og chipp og lader 0,9.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt tips: sjekk slangen som går in på wastegate, mener den går i fra I/C til en banjokobling på wastegate (8-10mm slange). Jeg hadde også dette problemet. skiftet denne og det var i orden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med orginal chip så kutter den ved 0,6. ihvertfall på min som er en mc2 motor med mac 14 ecu. er ikke sikker på om disse verdiene er forskjellig fra andre motorer. min chip nå er fra gik og med hjemmelaget trykkstyring kjører jeg fint 1 bar uten problemer.

orginalt trykk varierer fra 0,31 til 0,48 avhengig av motortype.

når den du prøvde kutter så er det antagelig gjort noe med wg fjær eller så er det noe feil rundt wg styringa.

JC

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slangen til WG kan være strupet slik at den lader 0,9/1 bar.

Orginalt trykk på disse er 0,45bar.

Har en kompis som kjører på samme "oppsett". Skift map og sett i chip. Hvor mye disse dysene klarer er jeg ikke sikker på. Finnes folk som har litt mer peiling på disse motor'ene enn meg : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slangen til WG kan være strupet slik at den lader 0,9/1 bar.

Orginalt trykk på disse er 0,45bar.

Har en kompis som kjører på samme "oppsett". Skift map og sett i chip. Hvor mye disse dysene klarer er jeg ikke sikker på. Finnes folk som har litt mer peiling på disse motor'ene enn meg : rolleyes

Dysene er like de som sitter i urq og det systemet klarer inntill ca270hk orginalt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel det jeg mistenker da, noe med WG eller styringa av denne. Får sjekke slanger og ymse annet.

Takk for hjelpa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min kuttet oxo ved 0,5. satte en reduksjons-ventil på slangen inn til hjernen,slik at hjernen kun registrerte 0,5 .gikk bra opp til 1.2bar,men over det ble det bare tenningsbank :o men fy hvor den gikk : rock : gikk rett til he...te og derfor har jeg byttet til 20v :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.