#1 Skrevet November 20, 2012 Som det står så lader bilen for mye ved full gass. Problemet oppsto etter jeg koblet på N75 ventilen som har vært blendet siden jeg kjøpte bilen. Liten forklaring av hva som skjer: Under første prøvetur og ved 1/2 - 3/4 gass ladet den 0,5bar veldig stabilt. Men etter som jeg har kjørt med MBC en god stund så er jeg vandt til at trykket stiger jevnt bare man får litt belastning, uansett hvor mye gass jeg gir. Kan det være slik at den føler på TPS'en og gir full pupp ved full gass?? Dagen etter når jeg kjørte på jobb måtte jeg gi på litt for å teste, og det var da jeg så hvor mye trykket økte! Rett over 3000 rpm og ved full gass gikk trykket opp til 1,8bar(skal være 1,5bar). Problemet er også at clutchen begynte å slure når trykket ligger på 1,7 - 1,8bar, så den må vel byttes uansett: klø : Men det som er så rart er at trykket peaker liksom ikke, det virker som det legger seg stabilt på 1,8bar. Jeg kjører med Steg 2 chip fra ES-tuning som skal være god for 300hk og 450Nm Original turbo K24 3BAR mapsensor RS2 manifold 3" DP Wastegaten har et grunntrykk på 0,6bar Noen som har et par tips eller meninger om hva det kan være? Beklager hvis det ble skrevet litt rotete:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 20, 2012 Sikker på at N75 står riktig vei? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 20, 2012 Jeg er ganske sikker på at den er koblet som vist på bildet, men jeg kan dobbel sjekke i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 6, 2012 Da har jeg lest litt rundt og funnet ut av problemet, tror jeg. Når man kjører med originalt trykk vil N75 ventilen regulere normalt, men når man chipper bilen vil trykket være høyere og stige fortere. Dette forårsaker at N75 ventilen ikke reagere fort nok og man vil få høyere trykk enn hva man skal ha i en liten periode. Jo tregere N75 ventilen reagerer, jo høyere trykk vil man få. Løsningen er å montere en MBC parallelt med N75 ventilen. MBC-ventilen vil ta seg at trykket på topp og N75 vil regulere trykket under MBC-ventilens "set-punkt". Skal teste dette snart. Kommer med tilbakemelding av resultatet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...