#1 Skrevet November 20, 2012 Hei! Skal sette ny motor i Passat`n Etter det jeg har fått informert, så er det kun gasspjeld som er forskjell på disse motorene. samt vanntempsensor og viftestyringen. Stemmer dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 20, 2012 APU motoren bygger på en 058 blokk (noe AEB også gjør?), men har forskjellig vannpumpe blandt annet. Mener også det er noe forskjell på reimene, men vet ikke hvilke eller hvor mange. APU motoren har også e-gas (elektronisk gasspjeld) og en magnetlufteventil under innsuget som ikke AEB har. Den fordeler også luft fra resirk i begge ender av innsuget. APU er en small port motor. (AEB er vell big port?) APU har også mulighet for chip via diagnoseporten. Edit: APU har også orginalt 10nm dreiemoment enn AEB 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 20, 2012 Okay Tenkte jeg skulle flytte over gasspjeldet fra min AEB. for da slipper jeg å bytte ledningsnett? Rett meg om jeg tar feil Ja, vet det er noen forskjell på reimer og vannpumpe. APU motoren bygger på en 058 blokk (noe AEB også gjør?), men har forskjellig vannpumpe blandt annet. Mener også det er noe forskjell på reimene, men vet ikke hvilke eller hvor mange. APU motoren har også e-gas (elektronisk gasspjeld) og en magnetlufteventil under innsuget som ikke AEB har. Den fordeler også luft fra resirk i begge ender av innsuget. APU er en small port motor. (AEB er vell big port?) APU har også mulighet for chip via diagnoseporten. Edit: APU har også orginalt 10nm dreiemoment enn AEB 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...