Passat 2000mod 1.8T APU. Oljetrykk feil i display

Anbefalte innlegg

På vei til jobb i dag tidlig så skulle jeg kjøre ut av et kryss til høyre og akkurat når jeg dro igang så lyste STOP lampa,oljelampa og lydvarsling og LOW OILPRESSURE: eek :. Det varte kanksje 1,5 sekund før det ble borte: klø :. Hadde ikke mulighet til å svinge av før 20meter men lampene lyste ikke da. Sjekket oljenivå og det er ok. Har tatt diagnose på bilen men kommer ikke opp noen feil. Startet bilen igjen og alt virker normalt og kjørte de siste meterene til jobben og da lyste heller ingen lamper. Ifølge instruksjonsboka til bilen så står det forklart at ved vedvarende lyd og STOP varsel skal bilen stanses og sjekkes på verksted. Min varte bare de 1,5sekundene men lurer på om det kan ha vært en defekt føler eller dårlig oljepumpe. Forrige eier vet jeg med 100% at oljeskift ikke ble fulgt regelmessig men i mitt eie er det byttet hver 10.000km. Det er dama som bruker bilen til vanlig og hu ruser ikke bilen på kald motor og plager heller ikke bilen på turtall. Litt panikk akkurat nå da lommeboka er tynn om dagen siden det er bare jeg som har inntekt da dama har 1år igjen på skolen. Noen som har opplevd det her før og kan gi litt tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper lite olje. Peil olja di :) Når du svinger med lite olje så vil oljepumpa suge lite eller nesten ingen olje , å da faller også oljetrykket

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har peila olja og er ok. Får se på tur hjem om det skjer igjen. Evnt ta av bunnpanna og sjekke opp oljepumpa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ladenivå på batteri også! HAr vært borti at når batteriet har vært dårlig så har det poppa opp masse rare lys, som har forsvunnet når bilen har gått litt og har blitt starta på nytt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt oljepumpa di :)

Har bestilt ny pumpe i dag. Bilen har gått 300.000km og skal bytte registerreim samtidig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.