Hjelp til å fjerne glassplugg i bakrute?

Anbefalte innlegg

Hei.

Som topic sier så lurer jeg på, er det noen som har fjernet eller fått løsnet denne gecleant glasspluggen i bakruta før?

Driver å skal selge bilen og tenkte bare dersom noen som er interresert lurte på å få montert bakrute viskeren igjen.

Prøvde i dag og løsne pluggen men det limet sitter noe helt j#$"&*....

Forsøkte å varme med varmepistol, men til ingen nytte, forsøkte med en skarp kniv, men nei..

Noen som har noe tips?

NB: Haster litt!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

limfjerner og varme må jo gjøre susen? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du ikke varmet opp limet nok da eller?

Slå proppen i stykker Evt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt på det samme om evt neste eier faktisk vil ha visker bak...

Hva med å borre et lite hull, for så å bruke en Dremel eller lignende å slipe ut resten? I verste fall er det ikke så dyrt for nytt bakvindu...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke tilgang til noe limfjerne middel i stad, men noen som har tips til hva som er bra ?

Fikk tydeligvis ikke varmet opp limet nok i stad, varmet såpass mye at jeg klarte ikke ta på ruta i stad i tillegg til å prøve med en tapet kniv.

Men det som er litt av case´n er jo det at disse glass pluggene fra gecleant er jo så akkurat tilpasset så de passer perfekt i hullet.

Så når pluggen ble limt inn i ruta så kom det lim i mellom pluggen og ruta hvis du skjønner, og der er det ikke mulig å komme til å skjære bort limet :/

Tenkte å prøve å slå den sund men er redd for å skade hoved ruta i tillegg, glass er farlig.... :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spørs jo litt hva du har limt ruta med da, men er det tec7 eller lignende så bør det vel gå å skjære rundt kanten som sitter på baksiden, for så å presse den igjennom etter oppvarming. men om den satt veldig trangt ved montering så sitter den vel veldig godt nå.. :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert bedre å satse på en kjøper som ikke vil ha visker bak :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skjønner jeg hvorfor jeg ikke skal sette i glassplugg... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du må prøve å skjære vekk litt først med kniv (på baksiden) for så å ta en plastiksparkelspade ect. å få under kanten mellom ruta og pluggen for å bryte ned om du skjønner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du må prøve å skjære vekk litt først med kniv (på baksiden) for så å ta en plastiksparkelspade ect. å få under kanten mellom ruta og pluggen for å bryte ned om du skjønner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer du til så du får skjært på baksiden av glasspluggen med feks Fireline fiskesene (fiber)? Pluggen sitter vell best limt fast til vinduet der den ligger ann på vindu. Jeg gjorde dette nå selv,funket glimrende. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer du til så du får skjært på baksiden av glasspluggen med feks Fireline fiskesene (fiber)? Pluggen sitter vell best limt fast til vinduet der den ligger ann på vindu. Jeg gjorde dette nå selv,funket glimrende. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos meg så tok jeg å banket forsiktig på pluggen (plugg å lim fra gecleant) og bendte litt med den flate delen på Olfa kniven min, og etter å ha banket på pluggen forsiktig gjentatte ganger med påfølgende bending så løsnet den. Men dette var første utgaven av pluggen og limet fra gecleant, så hadde sikkert flaks der :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos meg så tok jeg å banket forsiktig på pluggen (plugg å lim fra gecleant) og bendte litt med den flate delen på Olfa kniven min, og etter å ha banket på pluggen forsiktig gjentatte ganger med påfølgende bending så løsnet den. Men dette var første utgaven av pluggen og limet fra gecleant, så hadde sikkert flaks der :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for mange tips og forslag.

Har ikke kommet så langt og fått testet ut noe av dette enda. Men nå får vi se, mulig den bare blir sittende der.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å prøve å være kreativ... Dytt en nål gjennom limet, tre deretter fiskesnøre gjennom, så prøv å kutte limet ved å bruke fiskesnøre :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.