Passer disse felgene på min Golf 3?

Anbefalte innlegg

Har funnet et par BBS RS kopi felger brukt, men er usikker på ET.

 

Original er det ET38 på Golf 3, men disse felgene er ET25/ET38

 

Vil dette passe på min bil?

 

MVH

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet et par BBS RS kopi felger brukt, men er usikker på ET.

 

Original er det ET38 på Golf 3, men disse felgene er ET25/ET38

 

Vil dette passe på min bil?

 

MVH

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer helt ann på bredden på felgen å hvor mange tommer den er? er det 9x19 eller er det 6x14? hvis du skjønner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer helt ann på bredden på felgen å hvor mange tommer den er? er det 9x19 eller er det 6x14? hvis du skjønner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har 4x100 boltsirkel. Det må felgene også ha. ET25 passer kanskje. Men fungerer dårlig. Bruk ET38. Du trenger 4 like hjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har 4x100 boltsirkel. Det må felgene også ha. ET25 passer kanskje. Men fungerer dårlig. Bruk ET38. Du trenger 4 like hjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

feks 8x16 et 25 går bra med rett dekkdim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

feks 8x16 et 25 går bra med rett dekkdim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig forklart ser jeg.

 

Felgene er 7x16 og har både boltsirkel 4x100 og 4x108

 

På 4x100 er det ET25

På 4x108 er det ET38

 

Men jeg har jo 4x100. Som sagt, felgene er 7x16. Dekkdim 165/40 kumho ecsta dekk på felg, det er vel grei dekkstrekk?

Hvis jeg har fortsått dette med innpress, dekkdim osv så skal dette gå greit?

 

Hvordan er det å kjøre på felger med så mye strekk forresten? Har aldri prøvd, så må få kjent på dette :)

 

Takk for svar gutter! Veldig behjelpelig. Har ikke peiling, så setter pris på svar.

 

Hjelp meg gjerne så jeg ikke gjør et dumt kjøp! Vil jo ikke ha felger som ikke passer :) god natt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig forklart ser jeg.

 

Felgene er 7x16 og har både boltsirkel 4x100 og 4x108

 

På 4x100 er det ET25

På 4x108 er det ET38

 

Men jeg har jo 4x100. Som sagt, felgene er 7x16. Dekkdim 165/40 kumho ecsta dekk på felg, det er vel grei dekkstrekk?

Hvis jeg har fortsått dette med innpress, dekkdim osv så skal dette gå greit?

 

Hvordan er det å kjøre på felger med så mye strekk forresten? Har aldri prøvd, så må få kjent på dette :)

 

Takk for svar gutter! Veldig behjelpelig. Har ikke peiling, så setter pris på svar.

 

Hjelp meg gjerne så jeg ikke gjør et dumt kjøp! Vil jo ikke ha felger som ikke passer :) god natt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dropp sykkeldekkene og kjøp heller 195/40-16. Med 165/40-16 må du senke så kanalene ligger på bakken før du blir kvitt glippen mellom dekk og hjulbue.

 

7x16 ET25 er null problem på Golf 3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dropp sykkeldekkene og kjøp heller 195/40-16. Med 165/40-16 må du senke så kanalene ligger på bakken før du blir kvitt glippen mellom dekk og hjulbue.

 

7x16 ET25 er null problem på Golf 3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så gå for bare felgene da, og kjøpe 195/40-16 dekk ved siden av?

 

Tips til dekk i denne dimmen som gir er brukbar strekk da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så gå for bare felgene da, og kjøpe 195/40-16 dekk ved siden av?

 

Tips til dekk i denne dimmen som gir er brukbar strekk da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp.

 

Brukbar strekk kan du så godt som bare glemme på 7" felg uten å kjøpe totalt feil dekk, som f.eks 165/40. Noen dekkmerker er smalere enn andre, men du vil ikke få noen direkte strekk uansett - må opp på 8" før du begynner å få nok felg å strekke på. Du får jo Lenso BSX i 7½x16, så da får du ihvertfall en brøkdel mer "strekk". Se "strekken" på 7x16 her og 7½x16 her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp.

 

Brukbar strekk kan du så godt som bare glemme på 7" felg uten å kjøpe totalt feil dekk, som f.eks 165/40. Noen dekkmerker er smalere enn andre, men du vil ikke få noen direkte strekk uansett - må opp på 8" før du begynner å få nok felg å strekke på. Du får jo Lenso BSX i 7½x16, så da får du ihvertfall en brøkdel mer "strekk". Se "strekken" på 7x16 her og 7½x16 her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så gå for bare felgene da, og kjøpe 195/40-16 dekk ved siden av?

 

Tips til dekk i denne dimmen som gir er brukbar strekk da?

 

Jeg har TSW Imola 7*16 og 195-40-16 Minerva dekk og ble helt greit. Fikk sleppt ned bilen litt ekstra. Hadde Nankang NS2 før på samme felgene og da var det ingen strekk i hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så gå for bare felgene da, og kjøpe 195/40-16 dekk ved siden av?

 

Tips til dekk i denne dimmen som gir er brukbar strekk da?

 

Jeg har TSW Imola 7*16 og 195-40-16 Minerva dekk og ble helt greit. Fikk sleppt ned bilen litt ekstra. Hadde Nankang NS2 før på samme felgene og da var det ingen strekk i hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil jo ha disse felgene både fordi de er sinnsykt kule på g3 og fordi jeg vil senke den mer og fylle ut buen nok.

 

Jeg kjører nå på 7x17 felg med 205/40-17 dekk. Det gir jo ikke strekk i det hele tatt fordi jeg fikk felg og dekk av svigers, så var det de som bestemte best type dekk til meg. Jeg ba om strekk, men de mente de var bortkastet, så da sa svigers at han ikke gadd å betale for det hvis jeg skulle ha strekk.

 

Disse hjulene fyller jo ingenting av bua..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil jo ha disse felgene både fordi de er sinnsykt kule på g3 og fordi jeg vil senke den mer og fylle ut buen nok.

 

Jeg kjører nå på 7x17 felg med 205/40-17 dekk. Det gir jo ikke strekk i det hele tatt fordi jeg fikk felg og dekk av svigers, så var det de som bestemte best type dekk til meg. Jeg ba om strekk, men de mente de var bortkastet, så da sa svigers at han ikke gadd å betale for det hvis jeg skulle ha strekk.

 

Disse hjulene fyller jo ingenting av bua..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenso BSX er så å si akkurat de samme felgene, begge er kopi av skikkelige felger:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenso BSX er så å si akkurat de samme felgene, begge er kopi av skikkelige felger:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Santsant!

 

Men spørsmålet er; får jeg brukt disse felgene på ET25 med 195/40 dekk og senket så bua ligger ganske jevnt med hjulet? Disse vil vel bygge 1,3cm mer ut enn ET38 felger om jeg har forstått dette rett?

 

Er forresten disse felgene http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38494732

 

Takk for svar Mads! Vil ikke gjøre et dumt kjøp :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Santsant!

 

Men spørsmålet er; får jeg brukt disse felgene på ET25 med 195/40 dekk og senket så bua ligger ganske jevnt med hjulet? Disse vil vel bygge 1,3cm mer ut enn ET38 felger om jeg har forstått dette rett?

 

Er forresten disse felgene http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38494732

 

Takk for svar Mads! Vil ikke gjøre et dumt kjøp :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke strekken sånn sett jeg er ute etter, vil bare ha felgen mer ut i bua og få senket mer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.