#1 Skrevet November 22, 2012 Etter litt kjapp giring til andre gir, vil ikkje girkassen i 1 eller 2 gir. Det er nok giroverføringa. Spørsmålet er omdet inni eller utenfor girkassen. Har kjørt bilen 3 mil etter kjøp: bh : Har lagt merke til 1og 2 andre var litt nærme revers sperra. Bilen er 1996 mod 2,2 t Takk for svar mvh Jarle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 22, 2012 Etter litt kjapp giring til andre gir, vil ikkje girkassen i 1 eller 2 gir. Det er nok giroverføringa. Spørsmålet er omdet inni eller utenfor girkassen. Har kjørt bilen 3 mil etter kjøp: bh : Har lagt merke til 1og 2 andre var litt nærme revers sperra. Bilen er 1996 mod 2,2 t Takk for svar mvh Jarle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 22, 2012 Er det slik at når du fører girspak helt til venstre og frem/bak så treffer du 3. og 4. gir? Eller er det slik at du ikke får spaken frem/bak der 1. og 2. er, mens du kan flytte spaken lengre til høyre og så treffe 3. og 4.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 22, 2012 Er det slik at når du fører girspak helt til venstre og frem/bak så treffer du 3. og 4. gir? Eller er det slik at du ikke får spaken frem/bak der 1. og 2. er, mens du kan flytte spaken lengre til høyre og så treffe 3. og 4.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 22, 2012 Det er slik som du først skriver. drar den til venstre så går den i 3 eller 4 gir. glir bort i tredje og fjerde. Vekk i roen så har vært ute feilsøkt litt. det er 6mm avstand på høgre side når 5 og 6 gir aktiveres. Det kommer seg sikkert ved justering litt til høgre. Skal det våre foring under staget som går fram. 3 centimeter frå spaken. Er ein påsveist firkant på staget der orginalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 22, 2012 Det er slik som du først skriver. drar den til venstre så går den i 3 eller 4 gir. glir bort i tredje og fjerde. Vekk i roen så har vært ute feilsøkt litt. det er 6mm avstand på høgre side når 5 og 6 gir aktiveres. Det kommer seg sikkert ved justering litt til høgre. Skal det våre foring under staget som går fram. 3 centimeter frå spaken. Er ein påsveist firkant på staget der orginalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 22, 2012 Da høres det ut som om det er noe løst i overføringen. Mulig bilder her er til hjelp? http://forum.vacn.no/showthread.php?170100-Bygge-om-fra-automat-til-manuell-C4&p=1798355&viewfull=1#post1798355 Er en skjøt i staget fra spak til kasse, der kan skrue løsne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 22, 2012 Da høres det ut som om det er noe løst i overføringen. Mulig bilder her er til hjelp? http://forum.vacn.no/showthread.php?170100-Bygge-om-fra-automat-til-manuell-C4&p=1798355&viewfull=1#post1798355 Er en skjøt i staget fra spak til kasse, der kan skrue løsne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 23, 2012 er spaken vanskelig å få i både no 1 og no 2 kan det jo være at du har en veldig kraftig spak ?? JADDA endeilig fredda For å være litt seriøs er nok dette et problem etter litt hard bruk og upresis "røske" giring. Kan være du har veldig flaks at det er utv sjalt mek, men finnes ganske mange pensjonerte kasser som man ikke får i 1. og 2. gir. da er det sjalte muffer / gafler inni kasse som er deffekt, koster vel fra 5000 -6000kr å få overhaldt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 23, 2012 er spaken vanskelig å få i både no 1 og no 2 kan det jo være at du har en veldig kraftig spak ?? JADDA endeilig fredda For å være litt seriøs er nok dette et problem etter litt hard bruk og upresis "røske" giring. Kan være du har veldig flaks at det er utv sjalt mek, men finnes ganske mange pensjonerte kasser som man ikke får i 1. og 2. gir. da er det sjalte muffer / gafler inni kasse som er deffekt, koster vel fra 5000 -6000kr å få overhaldt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 27, 2012 er spaken vanskelig å få i både no 1 og no 2 kan det jo være at du har en veldig kraftig spak ?? JADDA endeilig fredda For å være litt seriøs er nok dette et problem etter litt hard bruk og upresis "røske" giring. Kan være du har veldig flaks at det er utv sjalt mek, men finnes ganske mange pensjonerte kasser som man ikke får i 1. og 2. gir. da er det sjalte muffer / gafler inni kasse som er deffekt, koster vel fra 5000 -6000kr å få overhaldt Vi får alle håpe det ordna seg for deg på fredag. Har sett litt nærmare på girkassen. Det er ikkje utvendige feil. Så eg er kraftig enig med deg dessverre. Det er nok synkringene som er kommet i ulaget kanskje. Etter eg forstod nederlaget tok eg ein prøvetur. Med kreativ mellom gassing i fart fekk eg inn begge gira. Men ikkje i ro. Girstaga gjekk litt tregt. Så då er 1 og 2 drevet i orden, sjaltemuffe, gaffel i orden. Det er berre til å ta den ut og strippe den Når girkassa er ute er det berre til å oppgradere clucthen siden denne kommer til å gå med 480-500 hk oppsett. Kan begrefte den tulla seg etter ein rask start etter ein bmw. Skam på den som ikkje prøve:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 27, 2012 Kan begrefte den tulla seg etter ein rask start etter ein bmw. Skam på den som ikkje prøve:) Det verste er jo å prøve, ryke noe, å stå å klø deg i hodet under panseret når de kommer sigende tilbake, så får de en god latter på din bekostning og Her er muligens problemet dit, men rart at det skal skje så plutselig. [video=youtube_share;wyMuF_JI8Jo] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 28, 2012 Tror det var akkurat det samme som skjedde med brodern sin kasse. Han bytta synkringene og drevet til 1. og 2. gir å kassa ble som ny igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 29, 2012 Det verste er jo å prøve, ryke noe, å stå å klø deg i hodet under panseret når de kommer sigende tilbake, så får de en god latter på din bekostning og Her er muligens problemet dit, men rart at det skal skje så plutselig. [video=youtube_share;wyMuF_JI8Jo] Dette er nok bingo! Den går i gir med makt så det er spalte muffa. Takk for hjelpa :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 14, 2012 I vente av clucth bytte har eg brukt bilen litt. Gira går lettere i etterkvart som tida går. Mellom gassing som på ein gammel scania så går det fint. Hadde eg ikkje skulle bytte clucth hadde nok kassen blitt brukende i gjenn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...