#1 Skrevet Mai 4, 2005 På min VR6 har jeg problem med fusking. Har byttet pluggledninger og plugger, fordeleren er i orden. Da jeg gjorde dette viste det seg at pluggen på sylinder 6 var helt sort og var tilgriset av olje. Da nye plugger var på plass ordnet det seg. Det fungerte greit i ca 3 mnd men nå har problemet kommet tilbake. Byttet ny plugg, dette fungerte bedre, men fusker på tomgang ( spesiellt når den er varm ). Slik kan jeg ikke ha det, og søker en grunn til problemene. Det er også kommet oljeflekker bak på bilen, så det tyder på at det kommer olje ut av eksosen. Det er ikke olje i vannet, eller vann i olja. Bilen bruker også mye bensin. Jeg har noen teorier, men vil gjerne ha noen innspill fra dere medlemer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 5, 2005 Siden jeg ikke har fått noe respons på denne...... Jeg tror det er ventil hettene. Var oppe hos et klubbmedlem og sjekket litt, og den blåser ikke luft når jeg tar av oljelokket, dev vil vel si at stempelringene er i orden (blåser heller ikke noe særlig inn i luftinntaket). Det virker også som om den går som den skal ved litt aktiv kjøring....... Noen som har noen ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 5, 2005 Hei Det kan vere toppaknigen som lekker på eksos siden vist det komer olje ut eksosen. Men det kan og vere ventil tetningane. So det spørs om du ikkje skal ta ein liten over haling på motoren ( register, toppakning og ventiltetning) då får du og sjekka toppen og men det er ein dyr jobb so det spørs kor langt bilen er gått 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 5, 2005 Tipper også topp pakningen. Virker VELDIG likt hva som skjedde en kompis sin VR6..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 6, 2005 Men ville man ikke merket noen effekt forskjell da? Noen som har ide hva det kan koste å bytte ventilhetter/ og eller toppakning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 6, 2005 Det er ikkje altid at man merker nokke på efekten selv om toppakningen rykker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 6, 2005 Men ville man ikke merket noen effekt forskjell da? Noen som har ide hva det kan koste å bytte ventilhetter/ og eller toppakning? Om jeg ikke husker feil så merka ikke han det før en plugg ble oversvømt av olje og motoren gikk på 5 av 6 ..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...