Hva brukes for å få permanent svarte fangere på jetta 1 ?

Anbefalte innlegg

Hvilket produkt bruker dere på fangere og lister på en gammel Jetta!Noe som holder disse sorte! De har begynt å bli grå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Owatrol Polytrol er vel mye brukt også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Owatrol polytrol. koster lite, drøy i bruk og holdbar. Varmepistol vet jeg mange bruker, men jeg ville styrt unna.. er man uheldig kan man ødelegge fangerenmed varmepistol..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmluftspistol ødelegger noe i plasten, husker ikke helt hva... etter det jeg har hørt er det lurest å styre unna varmluftspistol :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmepistol gjør vel plasten sprø.

Eg brukte Kokosfett, sitter i hverftall enda etter 6mnd utendørs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Owatrol Polytrol, og det selger de f.eks på Jernvaren på Lena.

 

Varmepistol/hårføner ødelegger strukturen i plastikken, så etter mange nok behandlinger blir den helt glatt, pluss at det ofte blir skjoldete av å bruke dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmepistol/hårføner ødelegger strukturen i plastikken, så etter mange nok behandlinger blir den helt glatt, pluss at det ofte blir skjoldete av å bruke dette.

 

Hvor mange ganger skal du gjøre det da egentlig? Aldri sett noe antydning engang jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget er vel å mette porene med noe som avviser vann og smuss, og etter å ha prøvd Turtle Wax, Simoniz, Autoglym og skokrem(!) med varierende resultat, (Autoglym Bumper Care er vel favoritten så langt) er jeg fortsatt villig til å prøve noe nytt! Skal sjekke hvor jeg får Owatrol Polytrol i nærheten, kanskje Jernia har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange ganger skal du gjøre det da egentlig? Aldri sett noe antydning engang jeg

Hvor langt er et tau? Gjør du det feil med varmepistol/hårføner klarer du det lett med én gang:p Jeg bruker heller Polytrol som bare tar en tredjedel av tiden og som gir et penere resultat i mine øyne, pluss et kanskje mer langvarig resultat.

 

Før og etter:

IMG_8304.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel brukt varmepistolen på en 5-10 biler jeg har hatt sikkert, aldri sett noe som kan være noe problem med det, har ikke trengt å gjøre det om igjen noen gang heller. Men det betinger jo selvfølgelig at fangerne er skikkelig rengjort og tørre før man begynner, ellers kan det bli skjolder. Har jo fått til skjolder med det, men det er jo bare latskap i grunnarbeidet, det vil si en skikkelig vask først.. Aldri klart å gjøre skikkelig skade heller som jeg kan huske, men jeg er jo ultradreven med varme siden jeg rett som det er glattskjøter kabler på jobb som krympestrømpa ikke kan skades på ;)

 

DSC_0022.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes det var tungvint å bruke varmluftpistolen, det var så vanskelig å kontrollere overflatetemperaturen. Det var mye mye mye enklere å bruke en gassbrenner! :evil:

 

DSC00521.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget er vel å mette porene med noe som avviser vann og smuss, og etter å ha prøvd Turtle Wax, Simoniz, Autoglym og skokrem(!) med varierende resultat, (Autoglym Bumper Care er vel favoritten så langt) er jeg fortsatt villig til å prøve noe nytt! Skal sjekke hvor jeg får Owatrol Polytrol i nærheten, kanskje Jernia har?

 

Jepp jernia har. min dunk er kjøpt der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker da får vi prøve til våren! Ikke pent å ta ut jetta på saltveier!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.