#1 Skrevet November 25, 2012 Holder på å bytte topppakning på en bil der det hadde kommet ut riktig mye vann i olja. All olja var blitt grå. Selve toppen ble fullstendig demontert når den skulle planes, og renset i maskin hos verkstedet. Spørsmålet er hva som er den greieste måten å skylle ut dritten fra resten av motoren, når den fremdeles står montert i bilen? Vil helst ha ut så mye som mulig av ulumskhetene før jeg monterer sammen med ny pakning og topp... Kommer også til å ta en rens med litt diesel i oljen, så fort det er montert sammen igjen... Noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 25, 2012 Jeg ville kjøpt en billig olje og helt på denne, kjør motoren varm på tomgang og bytt olje og filter til kvalitetsolje igjen, da skal du ha fått ut det meste av gørra tror jeg, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 25, 2012 Jeg ville kjøpt en billig olje og helt på denne, kjør motoren varm på tomgang og bytt olje og filter til kvalitetsolje igjen, da skal du ha fått ut det meste av gørra tror jeg, Har kjøpt dobbelt opp av filter og olje, så det er planen Men jeg tenkte kanskje det var greit å prøve å skylle ut litt før jeg monterer toppen igjen også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 25, 2012 Du kan jo blande i litt diesel, men da ville jeg vært veldig forsiktig med turtallet og den tiden du lar motoren gå på tomgang, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 25, 2012 Kjøp tunap motorrens. Ta først av bunnpanna slik at du får ut all olje og rester som ligger der. Så et oljebytte med billig olje og tunap rensen etterpå. Av med bunnpanna igjen å tøm. Så sette sammen og hive på ny olje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 25, 2012 Er en gammel Saab det er snakk om dette her hvor bunnpannen sitter inne i girkassen, så å ta ut den er uaktuelt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 25, 2012 Hehe ja SAAB har hatt noen artige løsninger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 25, 2012 kjør på med motor rens så blir det meste av driten med ut igjen går igjennom sammen driten på en opel nå, planen min var og gjøre det hvertfall. hvis ikke noen andre kommer med noen glupe ideer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...