2.5 TDI - AKE Motorkode - Bytte dysespisser eller hele dysa

Anbefalte innlegg

Feilsøker på en 2.5 TDI V6 AKE med litt har diesellyd, kammene skal være fine, kjørte på en runde Forte Dieselrens, og lyden ble bedre med en gang, men kom snart tilbake til gammel uvane.

1: Er det mulig å bare bytte dysespissene, koster gjerne 2-400.- pr stk, kontra hele dysa på 4-5000.-

2: Kan det være at dyserensen hjalp, men at den trenger en ny runde med dobbeldose?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hadde det vært glødeplugger jeg trengte hadde det vært toppers, men jeg lurer da altså på dysespisser, eller om hele dysa må byttes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur jeg har 6 stk hele komplette dyse stammer med alt , km stand 120 000. 150hk . 500kr stk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp Jon Anders, det er snakk om en 180HK motor, samme dysene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan fint skifte ut kun spissene. Anbefaler å sette dette bort til et skikkelig dieselverksted for et par tusenlaper i arbeid, da disse dysene er mer følsomme enn tilsvarende til R5 og R4. Tipper nye orginalspisser koster midt mellom 500 og 1000 pr stk. Ikke kjøp kinavare.

Hvis du kjøper brukte så vetdu ikke om de er noe bedre enn dine. De er garantert dårligere enn dine dersom de har ligget ute i friluft et par uker først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager at jeg blingset litt ifm pluggene og dysene...:o

Ikke kjøp noe kinavare som det sies her over, gå for original. Ser på ebay at spisser kan man få for 10-12 euro for stykk, ukjent opphav.

Selv gjorde jeg et større innkjøp til egen bil for kort tid siden hos lokal forhandler, og overraskelsen var egentlig litt stor da det faktisk stod "made in China" på en av Audi originaldelene, men sånn er det vel kanskje med mye, bare kvaliteten holder mål.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.