#1 Skrevet November 26, 2012 Hei, er som tittel tyder, lurer på om k04 er bolt-on på min a6 1,8t 00mod med k03 ? APU motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 26, 2012 Ja det er den:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 26, 2012 Konge:) Fant en k04 til rimelig pris etter turbohavari, http://www.etektuning.com/borg-warner-kkk-ko4-15-turbo/ ser på det som et bedre alternativ en org. k03 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 26, 2012 Konge:)Fant en k04 til rimelig pris etter turbohavari, http://www.etektuning.com/borg-warner-kkk-ko4-15-turbo/ ser på det som et bedre alternativ en org. k03 Har prøvd chippet bil med org. k03 , mappet bil med k03S og mappet bil med k04. De to sistnevnte hadde (selvfølgelig) større dyser. Mitt tips er da å gå for en k03s i stedet for k04. K03S har mye bedre bunndrag og mellomregister. K04 ga nok merkbart mere krefter over ca. 5500 o/min, men var såpass mye slappere i bunn og mellomregister at faktisk k03s føltes mye sterkere enn k04. 'ja med mindre du skal ligge konstant over 5500 o/min og kjøre løp så hadde jeg gått for k03s. Er MAAAAAANGE eksempler på at det ikke er bestandig at det er løsningen med størst topp-effekt som gjør at bilen går best. Er veldig enkelt å se seg blind på toppeffekt. Hjelper så lite om k04´en gir feks. 20 hk mer mellom 5500-6500 o/min hvis k03s gir 30-40 hk mer nesten hele veien fra 1500-5500 o/min. (Begge biler var Audi A4 fwd samme årsmodell) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...