Er Borg Warner KKK KO4-15 turbo bolt-on på biler med k03 ?

Anbefalte innlegg

Hei, er som tittel tyder, lurer på om k04 er bolt-on på min a6 1,8t 00mod med k03 ? APU motor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge:)

Fant en k04 til rimelig pris etter turbohavari, http://www.etektuning.com/borg-warner-kkk-ko4-15-turbo/ ser på det som et bedre alternativ en org. k03 :)

Har prøvd chippet bil med org. k03 , mappet bil med k03S og mappet bil med k04. De to sistnevnte hadde (selvfølgelig) større dyser. Mitt tips er da å gå for en k03s i stedet for k04. K03S har mye bedre bunndrag og mellomregister. K04 ga nok merkbart mere krefter over ca. 5500 o/min, men var såpass mye slappere i bunn og mellomregister at faktisk k03s føltes mye sterkere enn k04. 'ja med mindre du skal ligge konstant over 5500 o/min og kjøre løp så hadde jeg gått for k03s. Er MAAAAAANGE eksempler på at det ikke er bestandig at det er løsningen med størst topp-effekt som gjør at bilen går best. Er veldig enkelt å se seg blind på toppeffekt. Hjelper så lite om k04´en gir feks. 20 hk mer mellom 5500-6500 o/min hvis k03s gir 30-40 hk mer nesten hele veien fra 1500-5500 o/min.;)

(Begge biler var Audi A4 fwd samme årsmodell)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.