Fare for lekkasje med ny frostplugg 20vt

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Gamle turboen takket til slutt for seg og jeg bytter den nå ut med en som ikke er vannavkjølt. Jeg har "satt meg fast" på hvorvidt det å bare tre på en slangebit på stussen i den gamle plustpluggen, ment for retur av vann for turbo, er en god nok løsning? Eller om jeg skal ta meg bryet med å få ut den gamle frostpluggen og bytte den ut med en vanlig en.

 

Jeg er ute etter erfaringer til andre som har byttet turbo. Hva har du valgt som løsning, har det vært holdbart og hvordan brukes bilen? (bane/bruks)

 

Hva er fallgruvene ved å montere ny, funker det å bare dra ut den gamle, pusse litt med sandpapir og montere ny? Har hørt snakk om at det lekker i starten til den får kjørt seg varm et par ganger.

 

 

 

På forhånd takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blendet bare en slangebit og det fungerte heilt fin for min del.. Det beste er jo å bytte til en tett en, men er jo litt mer arbeid:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bytta til en "tett" plugg på min. Aldri lekket en dråpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis motor sitter i bilen så er det definitivt lettest å sette på en slangestubb. Pass på at den tåler varme slik som orginalslangen.

 

Å få ut en frotsplugg med motoren i bilen kan være vanskelig. Beste metoden er å borre flest mulig/størst mulig hull i pluggen, slik at det er minst mulig støtte igjen i midten. Så kan du forsikrig slå inn en liten kile mellom plugg og blokk, så den løsner fra sidene.

 

Men pass på at du ikke riper opp anleggsflaten på selve blokka, da risikerer du lekkasje. Dersom du unngår deet er det kun å pusse rent med litt fint sandpapir og banke inn en ny plugg. Dette er jo den sikreste metoden, men også en stor ulempe dersom du senere skal tilbake til orginal-turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motor står i bilen men er uten manifold så det er ikke såååå ille vil jeg tro. Slange hørtes jo enkelt ut men det var det med evt. varme. Er tross alt et punkt som kan lekke. Ikke det at en nymontert frostplugg ikke kan det samme men...

Hmm....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt kan du kappe av endel av stussen og sveise på en fitting slik at du kan blende den litt bedre enn med bare en blendet slange

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg poppet ut en frostplugg på min nå nylig. Var bare til å kakke på pluggen i en av hjørnene til den flipper seg rundt. Ta så og dra ut pluggen med knipetang. Enkle greier

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å avslutte her, ble en slangebit med en bolt i enden. Jeg er ganske sikker på at den ikke vil lekke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg valgte samme løsning som deg, har holdt tett i 3 år nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne for å spørre et spørsmål uten å lage ny tråd. Hva er eksakt diameter på nippelen i frostpluggen. Jeg skal også plugge denne men vil bestille en fin blendeplugg fra http://www.bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1843&Category2ID=1891&Category3=Slangekoblinger+og+skj%c3%b8ter&List=1&catpageindex=2&Level=3&ProductID=24406

 

Ikke akkurat det du lurer på men er du sikker på at denne tåler temperaturen? Er ingen vanlig gummislange der orginalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke akkurat det du lurer på men er du sikker på at denne tåler temperaturen? Er ingen vanlig gummislange der orginalt.

 

Håper ikke vannet han sitt blir over 180 grader :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en silikonslangehatt. Samme material som silikonslanger som selges til bruk på vann så håper det går :)

Noen som ved diameter på nippelen i frostpluggen i blokka? Eller må jeg ut med skyvelæret og nøre hånda opp langs blokka og måle? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper ikke vannet han sitt blir over 180 grader :P

 

Håper ikke det er en rødglødende manifold og turbo rett i nærhenten :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var denne tråden både gammel og egentlig løst men min slangebit sprakk opp og begynte å lekke likevel. Byttet til en ny frostplugg som jeg smørte inn med pakningsguffe før jeg banket den på plass.

 

Diameteren på frostpluggen er 36,6mm.

Delenummer med tut er 035 103 111 B

Delenummer uten tut er 036 103 113 A

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var denne tråden både gammel og egentlig løst men min slangebit sprakk opp og begynte å lekke likevel. Byttet til en ny frostplugg som jeg smørte inn med pakningsguffe før jeg banket den på plass.

 

Nyttig tilbakemelding i forhold til vurdering av om silionhatt vil tåle varmen. Jeg tror det kan bli hett der og ville helt klart gått for en tett frostplugg fremfor eksperimenter med slanger av ymse slag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ingen visste dim på nippel i plugg så var jeg ute å målte, den er 12mm hvis noen andre lurer på det samme. silikonhatt burde gå greit med tanke på varme det er langt mellom grenrør og nippel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.