Tungstartet AKE V6 TDI på kald/halvvarm motor.

Anbefalte innlegg

Har skiftet glødeplugger/og returlanger imellom dysene.

 

Noen som har noe tips?

 

Har ikke fintunet pumpen etter pumpe og kamakselskifte, så lurer litt på om det kan vær årsaken?

Synest den halter en liten grann når den begynner å tenne, så det er åpenbart at der er et par sylindere som ikke vil bli med på leken ved oppstart. Kan også si at den ryker en del og det lukter uforbrent diesel når det skjer :)

Glødelampe lyser omtrent i 3-4 sek før den slukker på kald og 1 sek på halvvarm motor.

 

Har sett på vagcom at pumpen ligger innenfor grafene men på nærmere rød en grønn side. Men etter noen sekund går den fryktelig hardt og måleverdiene går utenfor kurvebildet for så å komme inn igjen og gangen stabiliserer seg fint igjen. Slik fortsetter det til vi avslutter.

Har hørt hos noen at dette er normalt ved sjekk av verdier.

 

Mulig jeg bare reiser på møller for å få sjekket dette da jeg ikke har utstyr til det. Kan jo umulig være noe voldsom kostbar afære.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har egentlig litt av de samme problemene selv så her vil jeg kaste meg på :)

Jeg har en annen motorkode da (AFB/AKN) om det spiller noen trille...

 

Jeg kjøpte et obd2 stikk og kjørte diagnose med Torque-appen til mobil. Kommer ikke opp noen feil hos meg. Hadde nok gjort godt å få en helsjekk på vogna mi snart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dårlig komp ? ingen feil på temp sensorer ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.