Spm ang hvorfor LED i intereør lys lyser konstant?

Anbefalte innlegg

Har montert LED inni hele bilen. Har også helt ny komfortenhet. Men etter å ha montert inn pærene lyste først den lange i midten foran svakt selv om tenninga var avskrudd.

Men idag tok jeg den ut og la merke til at de på sidene baki også gjør det samme.

Og i ettermiddag oppdaget jeg at de i dørene bak lyser hele tida, også med dørene lukket.

Det er kun den baki bagasjerommet og de i dørene foran som gjør som de skal.....

Noen ideer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et nesten tilsvarende problem på min -07 Touran.

Det er ikke full pæresjekk på coupelys, men med tenning på/bilen i gang så ligger det likevel litt spenning over pærene som får dem til å gløde.

Hvis jeg erstatter de 2 LED-pærene i taklyset over baksetet med vanlige glødepærer, så virker alt som normalt.

Min foreløpige konklusjon er at LED-pærene ikke har tilpasset motstand til elektronikken i bilen.

Har bestilt CAN-Bus-pærer og håper og tror at det skal løse utfordringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at jeg monterte CAN-Bus-vennlige LED-pærer i taklyset over baksetet, så forsvant problemet med glødende interiørlys mens bilen gikk.

Det holdt at jeg erstattet 2 av LED-pærene med CAN-Bus-pærer.

"Problem solved!" :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrudde av det automatisk nedblenbare innvendige speilet på bilen min så ble det borte, men er nok som Svein Olav skriver noe med motstanden å gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel pga de kondensatorene som vanligvis skal få lyset til å dimme seg av leverer nok strøm til at led pærene lyser. Hadde samme greie på min A3. Tok mange timer før det bør helt mørkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.