Anbefalte innlegg

vanskelig og starte, også når den starter går den på 2000 omdr. og når jeg tråkker på gassen dør den ut

kaldstart ventil???

noen som har ideer????: faint :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig problem på disse modellene / bilene. Er kaldstartfunksjon / chokefunksjon som er alt for kraftig. Er vel noe som kan justeres, eventuell skifting av noe vakumklokke til forgasser. Hjelper mye å skrive hva slags forgasser som sitter på den... Antaglig en Solex eller Pierburg. Litt ettersom årsmodell og om det er en 1,6 eller 1,8 liter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er 1,8 liter

men fant en par månder gammel kvittering, der det sto det var feil på voxtertermostat ???? kan denne ha noe og si???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er 1,8 liter

men fant en par månder gammel kvittering, der det sto det var feil på voxtertermostat ???? kan denne ha noe og si???

Det er nettopp den det pleier å være problemer med på disse forgasserene. Denne termostaten regluerer choke-funksjonen og på mange av disse så har du for stor choke-funksjon som gjør at blandingsforholdet blir i feteste lager + at motoren har alt for høy tomgang. Når motor mer kald så skal det også være et varmeelement i innsugsmanifolden din som skal stå på. Mener det skal gå en ledning inn i manifold rett under flensen til forgasser.

Da du har for mye choke-virkning på forgasseren så vil det også bli vanskelig å starte bilen når motor har blitt varm pga. fet blanding. Hvis termostaten er skiftet og skiftet riktig, så spørs det om det ikke er bare en justerings-sak. Er vel noe stag i forbindelse med choke-spjeld på forgasser.

Stort sett det eneste som hjelper er å ta av forgasser og få den gjennomgått av en som kan det, for dissse forgasserene har maaange funksjoner og slanger rundt om, Sjekk samtidig om det er sprekk i den gummi-foringa mellom forgasser og manifold, det er også ikke uvanlig at den er sprukken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey nå har jeg noe og sjekke ser jeg=)hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet du om noen som kan disse gasserne????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde å læremeg denne forgasseren når jeg hadde Audi 80 med sådan for 6-7 år siden. Det var ikke enkelt, for jeg fant ikke noe litteratur som kunne lære meg hvordan det hele fungerte. Til slutt fikk jeg forgasseren til å fungere sånn ca 95%.

Ta en prat med ditt lokale VW/Audi verksted, og hør om det er noen av den eldre garde mekanikere som kan gi deg noen tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.