#1 Skrevet November 28, 2012 Har jobbet litt med en airbag feil på 2000 mod beetle , fikk feilkode 00588 tenningskrets airbag fører , skiftet ut sleperingen i rattet med ny fra møller , denne var plombert og ble montert riktig , slettet feilkoden , prøvekjørte bilen og alt så bra ut , men etter at jeg stanset motor og startet opp igjen begynte lampe og lyse og fikk samme feilkode , skiftet derfor ut den den lille ledningen mellom airbag og sleperingen , men etter prøvetur skjer det samme igjen har prøvd å sjekke kontakten inn på sleperingen , men vanskelig å sjekke denne , har også prøvd å skifte airbag fra en annen bil uten hell , er det noen her med erfaring på dette området som har en ide om hvor feilen ligger ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 28, 2012 00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95) 00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95): Resistance too Low 00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95): Resistance too High 00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95): Upper Limit Exceeded 00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95): Lower Limit Exceeded 00588 - Airbag Igniter; Driver side (N95): Short to positive 00588 - Airbag Igniter; Driver side (N95): Short to ground Possible Symptoms Airbag Warning Light active Possible Causes Wiring from/to Airbag Igniter Driver Side (N95) faulty Coil Spring with Slip Ring (F138) faulty Airbag Igniter Driver Side (N95) faulty Possible Solutions Check Wiring from/to Airbag Igniter Driver Side (N95) Check Coil Spring with Slip Ring (F138) Check Airbag Igniter Driver Side (N95) Special Notes When "Short to positive" or "Short to ground" is found, DO NOT CLEAR THE DTC. This can cause the airbag to deploy. See repair manual for more information. Der står ofte noe mere verdifull innfo bak koden...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 29, 2012 Ja det kan vær mange årsaker til problemet , men etter enda mer spekulering så begynner jeg å tro at det kan være kontaktene mellom airbag og sleperingen som er slitt , har jo skiftet den lille ledningen men den ble tatt fra en annen bil , de er vel ikke noe bedre kontaktene ved rattet enn de under setene tenker jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...