#1 Skrevet November 28, 2012 (endret) Myyye frem og tilbake her ang motorbygging. Men fikk nettopp et tilbud på en kompis sin bil som jeg rett og slett IKKE kan si nei til..Derfor det blir salg av denne bilen. Planen var jo å bygge videre på denne 10VT...Dette er en gjennomført bil. Har en mappe med historikk og kvitteringer på ca 350.000kr Audi 90 2,2 10V Turbo selges. Bilen er helt/delvis lakkert for ca 4 år siden i orginal farge, meget lite/ingen rust og teknisk meget bra stand. Bygget om til B4 front, valset skjermer foran og bak før lakkering. 034 motorsport Alu. foringer og Poly foringer i hele understellet hhv i bærebruer foran og bak, stab.stag foran og bak, diffrensial bak, traverser foran og bak, motor fester og girkassefester. 01E 5 trinns girkasse fra S4 med Sachs 4-puck udempet sinter lamell og Spec 3+ trykkplate. 7A/3B svinghjul. Ny orginal komplett RS2 giroverføring med 034 motorsport shortshift. 5X112 nav med nye hjullager rundt om, 8,5X17 og 9,5x17 skrudde "porshe cup" felger. Nyoverhalte RS2 kaliptere foran med nye orginal Brembo klosser og nye 314mm ventilerte skiver fra A8/S6. Skiver og klosser bak er også forholdsvis nytt. H&R Clubsport "Nürburgring" coil-overs med forsterket dempere. (spesial bestillt til bilen, kostet ca 30.000kr) Whiteline justerbart stabstag bak. 3"-3,5" rustfri (tig sveiset) eksos (ferrita) fra turbo og hele veien bak. Hele drivstofflinja i stålomspunnet teflon slanger, 044 Bosch drivstoffpumpe. Motor: 2,2 WJ blokk med TSR Preformance portet topp (Pack C). Schrick 272 kam Topp nyoverhalt 2011 og satt inn inconel ventiler hhv. 40mm innsug og 35mm eksos. (Velox Motor ). Mahle stempel, PO H profil råder fra VS motor, Turbonetics Super E60 kompr.hus,3,5" med v-bånd på eksoshus. Siemens Deka 903cc (lav ohm) dyser, Bosch 044 drivstoff pumpe. Custom (Pro-Mo) innsug, custom grenrør og downpipe med eksosvarmebandasje. 3" Intercooler inn/ut, 2X19 rader oljekjølere i front bak pansergrill. Haltec E6X motorstyring (hiddensprut), MSD Coil/Tenning. Ny registerreim, vannpumpe, toppdeksel pakning, innsug pakn, eksos pakn og 3 lags T4 stål topp pakn. Valvoline 10-60 Racingolje. Nylig overhalt innsug. Mappet hos Bjørnstad Bil Mars 2011 (Dyna-Pack): 98okt: 450hk/650nm i motor E85: 500hk/720nm i motor Groom Lyd... Interiør: Svart S2 skinn innteriør, S2 ratt, custom midtkonsoll med innstrumenter og brytere, innovative bredbåndslambda, GPS hastighetsmåler. Div utstyr. Har også RS2 bakfanger som er tilpasset audi 90, har også 4 stk fjørbein med dempere/fjærer for ispigg. 4stk lappi hjul med ispigg + div deler Selges for 120.000kr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 28, 2012 Er det skilt på den? Ev når den skal på EU? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 28, 2012 (endret) Er det skilt på den? Ev når den skal på EU? Det er skilt på bilen ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 9, 2012 Da er motor på bilen solgt til en annen heldig forum bruker. Så det blir et spennende prosjekt han skal i gang med :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 9, 2012 forum.vacn.no/showthread.php?249371-Groom-Audi-90-quattro-uten-motor-vurd-solgt-(500HK-720NM) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...